Min häst har jätte dåliga hovar och vi har provat allt. Går han barfota går fötterna sönder. Det är en nordsvensk på nästan 800kg. Just för tillfället finns det inget att sko på. Han tappar skorna ofta. Som värst skos han om varannan vecka. Dom är torra och smular sönder, vi smörjer med hovolja. Han får hovfaid och vi provar på allt. Tyvärr finns de ingen i närheten som säljer alger. Han har utevistelse varje dag flera timmar och nu på sommaren går dom ute dygnet runt.
Just nu känns det hopplös och vi vill byta hovslagare men finns ingen tillgänglig. Måste kunna sko shettis också!
Om inget händer snart måste vi nog ta bort honom och han är bara 8 år. Snälla ge mig alla tips och förslag ni har. Vill verkligen att min prins ska få leva och må bra. Han borde få bli äldre än 8år.
Just nu känns det hopplös och vi vill byta hovslagare men finns ingen tillgänglig. Måste kunna sko shettis också!
Om inget händer snart måste vi nog ta bort honom och han är bara 8 år. Snälla ge mig alla tips och förslag ni har. Vill verkligen att min prins ska få leva och må bra. Han borde få bli äldre än 8år.