dåliga hopp

Sv: dåliga hopp

En till bild med samma häst och samma bank :P Men kolla in hur LITEN kanten är, som hon ska "ner för"! Den här bilden garvar jag ihjäl mig åt iaf XD! Finns det fjantigare häst? Det roliga är att vi hoppar enstjärninga hinder annars, men när man ska nerför: UUUUUHHH!

http://www.lunarstorm.se/_nollnitton_/galleri/85

En till bild med samma häst och samma bank :P Men kolla in hur LITEN kanten är, som hon ska "ner för"! Den här bilden garvar jag ihjäl mig åt iaf XD! Finns det fjantigare häst? Det roliga är att vi hoppar enstjärninga hinder annars, men när man ska nerför: UUUUUHHH!

http://www.lunarstorm.se/_nollnitton_/galleri/85

Inte alls konstigt att din häst slänger sig utför :eek: Den behöver nämligen sin hals för att balansera och som du hänger i tygeln och sitter i bakvikt så kan den inget annat göra.
Att dra den i munnen här får samma effekt som om du försöker hålla fast en häst som har för bråttom ut ur en transport.... den slänger sig

Inte alls konstigt att din häst slänger sig utför :eek: Den behöver nämligen sin hals för att balansera och som du hänger i tygeln och sitter i bakvikt så kan den inget annat göra.
Att dra den i munnen här får samma effekt som om du försöker hålla fast en häst som har för bråttom ut ur en transport.... den slänger sig

Alltså ursäka mig... För det första så har jag haft egen häst sen jag var 2 och både vunnit DM och tävlat SM i fälttävlan, så att du inte tror att jag inte visste det. Men när jag är påväg ut för denna "kant" så skrittar jag på halvlånga tyglar, hon stannar, jag smackar och hon flyger som en kanonkula. Alltså kom jag självklart i bakvikt när jag inte trode hon skulle HOPPA utför 1 dm kant. Har du aldrig kommit i obalans i ett språng?

Jodå, men det var ju inte bara en gång utan på båda korten och eftersom du tyckte hästen var "fjantig" verkade det inte som att du hade koll på varför den gör som den gör...
Vet man att hästen har tendens att göra så där så tar i varje fall jag ett mantag så att man inte riskerar att "komma efter" och därmed förvärra situationen

asså, om jag skrittade mot dendär kanten och min häst stannade, och sedan kastade sig rakt ut skulle jag också tycka att den va fjantig trots att jag vet det där...:crazy: även om min häst brukade hoppa stort så kan man ju tycka att det där borde den ju gå nerför ändå...:smirk: och hon kanske inte alls hänger i tyglarna varje gång men eftersom det här är en tråd om dåliga hopp så la hon väl bara ut dom bilderna...:smirk:

och eftersom detta är en tråd om dåliga hopp så borde man kanske inte hacka på folk när dom "rider fel"...:smirk:

;):)

asså, om jag skrittade mot dendär kanten och min häst stannade, och sedan kastade sig rakt ut skulle jag också tycka att den va fjantig trots att jag vet det där...:crazy: även om min häst brukade hoppa stort så kan man ju tycka att det där borde den ju gå nerför ändå...:smirk: och hon kanske inte alls hänger i tyglarna varje gång men eftersom det här är en tråd om dåliga hopp så la hon väl bara ut dom bilderna...:smirk:

och eftersom detta är en tråd om dåliga hopp så borde man kanske inte hacka på folk när dom "rider fel"...:smirk:

;):)

Tack så mycket :) Det här är ju en tråd där man ska visa upp sina "misstag" och då innebär det ju ofta att man sitter som en kratta :D

Jodå, men det var ju inte bara en gång utan på båda korten och eftersom du tyckte hästen var "fjantig" verkade det inte som att du hade koll på varför den gör som den gör...
Vet man att hästen har tendens att göra så där så tar i varje fall jag ett mantag så att man inte riskerar att "komma efter" och därmed förvärra situationen

Jodå, jag känner min häst bra, men hon har bara tävlat dressyr de senaste 5 åren och inte sett fasta hinder, jag har bara vart med henne på terrängbana 2 ggr, vilket var när hon var 5, nu är hon 10. Självklart vet jag varför hon hoppar som en kanonkula, det är för att hon är en dam med grymt mkt nerv och hon är supertittig! Däremot tror man inte att hon ska göra det för nerhopp eftersom dom inte är så mkt att titta på... I alla fall så tycker jag inte du ska hacka på folk som sitter fult på den här tråden, eftersom hela tråden handlar om misstag, missuppfattningar, överaskningar mm.

På den första bilden förresten hade hon stannat minst 10 ggr innan hon hoppade, så jag hade typ gett upp och precis då hoppade hon. Som sagt, titta på alla andras bilder, denna tråd är om felbedömningar, misstag, tittiga hästar mm.

16094098.jpg

komiskt hopp var ju inte beredd på mitt sto juni.

16094099.jpg

YES! Äntligen en unge som hoppar barbacka på ett eget tillverkat hinder! Var tog alla dessa barn vägen??? Nuförtiden verkar varenda unge vara tvungen att ha sadel, ridbana och inköpta hinder för att ta ett endaste skutt med sin svindyra ponny....:mad:

Och du sitter underbart på ponnyn barbacka!
Mjukt, avslappnat och balanserat utan att hålla fast sig med vare sig skänklar eller tyglar! :bow:

De där bilderna är definitivt inte misslyckade! :d

jag vet inte om jag vill hoppa barbacka för alla hästar på min ridskola gillar inte att hoppabarcka men när jag får egen häst kan jag gö de jag ska få häst om 2-5 år

YES! Äntligen en unge som hoppar barbacka på ett eget tillverkat hinder! Var tog alla dessa barn vägen??? Nuförtiden verkar varenda unge vara tvungen att ha sadel, ridbana och inköpta hinder för att ta ett endaste skutt med sin svindyra ponny....:mad:

okej tack så mkt:) Juni är ingen tävlingsponny hon har vart emd förra ägarna men hon tröttnade på att hoppa dessutom är det så himal kul att rida i skogen och mysa och nångång ibland hoppa speciellt barbacka:)

Och du sitter underbart på ponnyn barbacka!
Mjukt, avslappnat och balanserat utan att hålla fast sig med vare sig skänklar eller tyglar! :bow:

De där bilderna är definitivt inte misslyckade! :d

Tack så hemskt mkt men jag ahde inte haft sån sits barbacka om jag inte hade vart utan min sadel i 6 månader när min sadel skickades in.BILLIGT SKIT PRECIS SOM MIN NUVARANDE oh det är mkt roligare att rida barbacka;:)

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 372
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 352
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar