Dålig utbildningsmöjligheter

Calluna

Trådstartare
Hej.
Jag är ny här (och använda google översättare!;))

Jag har varit och tittat här och alltid få upp motivationen!:) Jag har eget stall, og måste rida ut ensam varje dag. Men det är inte nogåt problem, jag är van med det nu!

Men nu är jag frustrerad .. Kort sagt .. Jag har mycket dåliga utbildningsmöjligheter för mina hästar. (Kalblods och lyngshest)
RidBanen utvecklas (det har tidigare varit cirka 17x19 och blir nu 20x50!) Men det tar mycket lång tid innan det är ridbar igen eftersom det är min far som holdar på de dagar han inte är på jobben. Den kan inte användas nu. Och har inte värt ridbar sedan förra året..:meh:

Om jag skal rida ut måste jag rida på en fylkesveg, som sedan 1km är på asfalt. Lyngshesten är inte helt trafikksikker,om han går ensam. Ägt honom i ett år bare, jobbat mycket med honom. Blivit lite bättre med bilar nu.
Jag har några skog at rida runt i här, men den typen av klättring upp och ner.

Så nu får vi otroligt trött på att gå på samma sätt varje dag ..

Måste ha de värsta utbildningsmöjligheter tillgängliga just nu..:arghh: Och då tappar motivationen ganska mycket ..:(

Låter som jag otacksam som är otåliga att få redo ridbanen, men ja .. Frustrerad!

några tips och råd mottas med stor tack!:up:
 
Sv: Dålig utbildningsmöjligheter

Du kan ju åka till ridhus eller ridbana för att träna ett par gånger i veckan.
 
Sv: Dålig utbildningsmöjligheter

Hur går du om du rider ut med båda hästarna?
Om du låter någon annan rida den trafiksäkra. Kanske skaffar medryttare?
 
Sv: Dålig utbildningsmöjligheter

Bortskämd :p själv har jag knappt en skog att rida i, men jag överlever med att rida i hagen och runt åkrarna.

Nu på hösten så åker jag iväg mycket till tränare för att få ordentlig träning, sen så är det bara uteritter och lättare motion i hagen hemma.

Men hade jag inte kunnat komma iväg så hade jag nog gått under, inget är så hemskt som lera. Går knappt att rida ut pga vätan ibland, men då är grusvägen tillräckligt bra som provisorisk dressyr bana.
 
Sv: Dålig utbildningsmöjligheter

Tack för svaret!:)
Om jag bara kunde köra ett ridhus och ridit för tränaren hade varit mycket bra, men jag har tyvärr inte kunnat.

Har tränat massa miljöutbildning med ponny och han har blivit tuffare, men som sagt begränsat hur roligt det är att göra samma sak varje dag! Eller varannan dag med samma ridevei och miljöutbildning! Kommer förmodligen få ett idiotsäkert häst äntligen om ingenting annat!;)

Undrar om jag ska försöka köra in ponny också, har tömkjörd honom, och han gör stora framsteg!

Är mycket negativ nu, men fruktar vintern.. :nailbiting:När ridbanen var Sådär ridbar, så jag kunde rida där tills frosten kom, och då var det okej att ha bara ett sätt att rida igenom vintern. Kunde rida på banan på vintern också, men ibland begränsar den med hårda marken, men tröstade mig med att "bättre än ingenting", men gud vad jag saknar min lilla ridbana nu!:(

Har någon samma "underbara" alternativ ..?
 
Sv: Dålig utbildningsmöjligheter

Kör du in hästen så går det ju att tolka när snön kommer ^_^, och att rida i snö är också bra styrketräning. Blir ju mjukare i marken med snön än när det bara är fruset, så då blir nog ridbanan ridbar igen.


Så tränar du mycket styrka, miljö och kör in hästen så kommer du få en fint musklad och totalt orädd unghäst till våren, fullt redo för tävling osv :P
 
Sv: Dålig utbildningsmöjligheter

Rid den som är säkrare och ta den andra på "släp" som handhäst i trafiken. När du sedan passerat vägsträckan så kan du alltid byta häst att rida på.

Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 374
Senast: mars
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 252
Senast: Nielaa
·
A
Hästmänniskan Jag valde att använda mitt anonyma nick, då jag inte ville skriva om problemet under mitt vanliga namn. Behöver nya, friska, opartiska...
Svar
8
· Visningar
2 784
Senast: hier
·
U
Träning Min häst har varit skadad till och från i alla år som jag ägt henne. Tanken har hela tiden varit att hon en dag ska bli tävlingshäst i...
2
Svar
24
· Visningar
2 685
Senast: Hairspray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp