Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi har ponny i vårat stall som i princip inte sätter någon vinterpäls. Är det någon som har någon aning om varför, eller har några ideer på hur man kan hjälpa till med pälssättning. Hon går inte med täcke.
Vi har många hästar i vårt stall som inte sätter någon päls direkt och faktist är det mestadels fullbloden! Men de är som sagt uppfödda utan täcke och har aldrig gått med täcken och är inte frusna heller av sig.
Ponnyer har oftast MYCKET mer vinterpäls än de behöver!
Jag tror inte att du behöver oroa dig egentligen, för är ponnyn ifråga bara i gott hull så kommer den inte frysa!
Jag har själv ett halvblod vars vinterpäls i princip inte är tjockare än sommarpälsen (behöver ALDRIG klippas, även om han rids mkt och svettas ymnigt). Och jag har aldrig sett honomfrysa, oavsett temperatur eller väderlek.
Vi har också ett russ som vid första ögonkastet ser ut att ha väldigt lite vinterpäls men tittar man närmare och känner på pälsen så är den som tjock tjock sammet. Han har helt enkelt en annan slags päls än de andra hästarna som har decimeterpäls och ser ut som om de fått en elchock!
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.