Dålig på att bedöma hundens position. Tips på bra spegel?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Jag är som sagt ganska dålig på att bedöma hundens position dvs hur rakt hon sätter sig vid till exempel ingångarna eller hur bra position hon har vid fotgåendet. Detta är när vi tränar hemma. Hur gör ni när ni tränar hemma? Använder ni speglar?

Har en stor garderob med spegeldörrar så kör framför de. Annars tar jag hjälp av filma mig själv för att se när hon har bra position och så försöker jac lägga på minnet hur det sett ut/känts från mitt håll de gånger hon positionerat sig bra.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 481
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 182
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 431
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?