Dålig medryttare!

Sv: Dålig medryttare!

Ja, alltså, det är inte hon som äger hästen. Hon har ridit och skött om hästen sen hon var 9, alltså i 11 år. Hästen tillhörde förr stallägarens syter som inte ridit på minst 15 år. Hästen är 22 år gammal. Stallägaren är numer "ägare" av hästen, men hon har aldrig ridit hästen, hon vill inte sälja den eftersom de haft hästen i familjen hela livet. Så även fast min syster inte äger hästen så är det mer eller mindre hennes häst eftersom det är hon som har hand om den sedan en lång tid tillbaka.
Vi hade tänkt höra om min kompis (som så småningom började rida hästen) kunde hjälpa till medan min syster var borta men sen så lät ägaren kompisens dotter komma och rida istället. Resten har jag berättat.
Lite invecklat, jag vet, men jag tycker iaf inte att hon var den bästa medryttaren och jag skickade inlägget mest som ett stöd till TS, att det finns fler som misslyckats med medryttare, vilket är synd.

Det är en ny annons 3 veckor gammal, då hon började komma med ursäkter till att inte rida...

Och en kompis till mig tyckte oxå att jag skulle svara på annonsen, hade vart kul men lite väl elakt kanske!

Nej inte ett dugg elakt! Jag hade gjort det. Kan vara skoj ju! Så svara du på annonsen!:)

Sätt du in en annons om att du söker ny medryttare i så fall. :D
Eller det lite mer konstruktiva - prata med henne om det och fråga hur länge hon kan fortsätta på din häst ifall hon hittar någon ny så du inte helt plötsligt står utan medryttare.

Jag kan säga att jag gjort så, alltså lagt ut en annons om att jag sökte medryttarhäst utan att informera ägaren till den dåvarande medryttarhästen. MEN anledningen till att jag gjorde det var att hästägaren satt ut hästen på annons utan att informera mig om att den skulle säljas. Jag gav igen med samma mynt kan man säga.

Det skulle jag ha gjort, snacka om att tjejen skulle bli snopen.

Trist :(
Hoppas verkligen att det löser sig. Det är ju inte bara jobbigt att helt plötsligt bli utan medryttare, utan man blir ju ledsen också pga den dåliga stilen.

Min medryttare som jag tyckte väldigt mkt om ringde mig i somras när jag var bortrest bara för att informera att hon tänkte sluta rida honom. Det blev bara till att ändra sina semester planer illa kvikt.

Vad tråkigt! Mycket dålig stil!

Antigen hade jag väntat ut henne för att se om hon tänkt berätta för dig någon gång eller så hade jag konfronterat henne lite snyggt och frågat varför.
Det är inte mer än rätt att hon är rak mot dig!

Tror inte att hon blivit rädd, inget som jag märkt iaf. Har försökt att ringa människan några gånger idag men inget svar.. börjar bli irriterad nu, hon vågar väl antagligen inte prata med mig och säga som det är utan struntar bara i att svara... fegt, väldigt fegt måste jag säga.
Verkar som du klarar dig bättre utan denna person !:devil:
Med en sån medryttare får du ju alltid oroa dig för om hästen blir skött el ej:cool: Tristast av allt är att du upplevde att ni hade blivit lite kompisar.:confused:

Updaterat, nu har jag fått tag på henne.
Började med att fråga om hon hade tid att rida nu i veckan bara för att se vad hon sa, hon kanske skulle vara ärlig och säga som det var?

Men inte då, hon kom med massa bortförklaringar hon skulle göra ditt och datt och hade ingen tid närmaste veckan. Då sa jag något om att jag sett hennes annons och att jag tyckte det var dålig stil att inte vad det var som var fel eller att hon inte vill rida min häst längre utan bara komma med bortförklarningar och sätta ut ny annons...

Då blir människan skitsur och säger att hon får väl annonsera hur mycket hon vill och bla bla i alla fall säger hon sedan att hon inte tycker att hon får rida så mycket som hon vill eftersom jag inte vill att hon är där själv, altså måste det passa ihop med när inte jag jobbar. Men jag jobbar inte speciellt mycket nu, det borde ju gå att få ihop några dagar i veckan i alla fall.

Egentligen undrar jag om det är där skon klämmer för hästen kan ha lite trix för sig och i annonsen så har hon skrivit att hon inte gillar när hästen gör sånna saker. Sen säger hon att hon vill rida och utvecklas mer vilket hon tydligen inte kan på min häst men i hennes annons står det att hon vill rida i skogen?

Jag fattar ingenting, nu har hon tydligen börjat rida några tävlingshästar i något annat stall och vill ta dom före min häst men ville tydligen rida min häst ibland när hon hade tid.. Jag undrar om det verkligen är så eller om hon bara sa så för att hon är för feg för att säga rakt ut att hon inte vill rida honom? Tycker det är dåligt i så fall, bättre att säga rakt ut som det är...

Långt och svamligt men jag blir inte klok på henne!

En sak till, jag undrar vad hon hade sagt om hon fick se min häst ute på annons, att jag sökte medryttare? Jag tror inte hon hade blivit så glad om jag bara hade satt ut annons utan att säga något till henne... Om man vänder på det för hon tycker ju man får annonsera hur mcyekt man vill, visst men jag tycker ändå man kan vara rak och ärlig och säga det i så fall.

Svara på annonsen och säg att eftersom din medryttare tänker sluta så behöver du en ny.... :)

Det var tråkigt att höra, hon har inte bettet sig som man ska göra anser jag.

Vet flera som haft ryttare på hästarna sina o de har skrivit i boken att de ridit deras dar men efter prat med andra folk i stallet så kommer det fram att de inte har ridit. Antagligen har de blivit rädda o kanske är det så i ditt fall oxå men det är så trist att man inte kan säga. Jag vill sluta rida. För ingen har väl någon krav att en medryttare ska fortsätta om de inte känner att de kan rida hästen. Det kan ju vara riktigt farligt.

Tappa inte tron på medryttare... det finns säkert någon som passar för dig o din häst.

Jobbigt! :(

Jag hade samma problem innan jag flyttade hit där jag bor nu och hade en häst utlånad både på halv- och helfoder till olika människor.
Jag fick höra dåliga ursäkter precis som dig varför hästen inte ridits. Fick också "vakta" så de inte struntade i att rida helt.
Förstår mig inte på folk?! :confused:

Det är en ny annons 3 veckor gammal, då hon började komma med ursäkter till att inte rida...

Och en kompis till mig tyckte oxå att jag skulle svara på annonsen, hade vart kul men lite väl elakt kanske!

Elakt är att söka ny häst utan att tala om det för dej först. Tycker gott du ska svara så hon får förklara sej!

Jag tycker att du ska strunta i den här tjejen och se dig om efter en ny medryttare. Jag tycker inte du ska krusa mer för denna tjejen för uppenbarligen så är hon inte intresserad av att rida din häst längre. Nej, jag tror inte att hon hade blivit speciellt glad om du annonserade ut att du sökte en ny medryttare men jag tror inte hon tänkte så långt när hon annonserade, att du skulle hitta den och läsa den.

Jag tror att jag inte skulle kunna låta bli att svara på hennes annons.

Skriva ett mail som om att jag har en medryttare just nu men att jag fått en svag känsla av att hon var på väg bort och att jag därför börjat söka så smått efter en ny. Skriva att jag tycker att ärlighet och öppenhet är viktiga egenskaper hos den nya medryttaren eftersom det är så tråkigt med den medryttaren jag har, som jag gillar och trivs med, där hon inte törs tala om för mig vad som är fel och varför hon vill sluta... och berätta att sådant gör mig så ledsen och besviken.

Lite barnsligt kanske men som sagt var, jag skulle nog inte kunna låta bli.

Oj jag hade missat att det fanns en sida två...

Skönt att ni pratat lite i alla fall, skit i henne nu för hon verkar inte vara någon bra medryttare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 816
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama