Dålig journalföring på veterinärkliniken

pernilla_s

Trådstartare
På min förra veterinärklinik förde de inte in alla provsvar i journalen. Detta visste jag naturligtvis inte om förrän provsvaren behövdes på en annan klinik. De faxade över journalen till min nya klinik, men provsvaren fattades på en del prov.

Jag ringde senare upp dem, då jag vill ha värdena på ena provet och den som svarade blev sur. Jag hade ingen nytta av provsvaret yada yada... Jag stod dock på mig och efter mycket om och med fick jag det.

Ska det vara svårt att få ut provsvaren på sin egen hund?

Är det inte viktigt att föra i provsvaren i journalen om patienten måste till en annan klinik?

Nej, jag kommer inte gå till den kliniken mer, jag trodde den var seriös...

Sv: Dålig journalföring på veterinärkliniken

Min hemmaveterinär, som har en egen liten klinik - dvs det är han (och frugan som djursjukvårdare) bara, han har inte fulla provsvar inskrivna i journalen. Utan i journaltexten står ev avvikelser. Däremot finns givetvis alla provsvar arkiverade, men i pappersform i en pärm. Journalerna ligger på data.

Skulle ju kunna vara något liknande som 'hänt' dig, dvs du begärde ut journalen och fick den, men man tänkte inte på att skicka med kopior på 'papperssvar'. Dock borde de ju då haft en betydligt trevligare approach när du bad om dem. För nej, det ska inte vara ett dugg svårt att få ut varken journal eller ev provsvar, räcker med att säga 'jag vill ha en journalkopia' (och då ev om de inte ligger ihop 'och en kopia på alla provsvar')

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 971
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 108
Senast: Efwa
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 545
Senast: TantEster
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: mårran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka