dålig i magen, vad gör jag?

varmblodet

Trådstartare
Sen något år har min häst varit fram och åter dålig i magen. Sällan några längre perioder. Hon är inte "lös" i bajset, utan det kommer en slags vätska efteråt, ibland bara väldigt lite, och ibland kan det rent av spruta ut.
Det har blivit värre nu när hon börjat vänjas in på bete, trots att jag varit extremt försiktig.
Har provat med jäst men det gav ingen märkbar skillnad.
I övrigt mår hon bra, är piggelin och glad.

Är det någon som har någon aning om vad det kan vara? Just för att hon inte är lös utan att de kommer en sån där vätska?
Tips på vad man kan göra åt det?
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Ray
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 225
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 262
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp