R
Rosemullion
Min 16-åriga D-ponny har sen ca 1 år tillbaka varit mer eller minder dålig i magen. Från början var själva avföringen helt som den ska med han sprutade alltid ut nån form av skitvatten efteråt. Nu är vattnet borta men avföringen lös. Jag har provat att ge honom linfrö, funkade inget vidare. Har också flertalet gånger gett honom Krafft MagTarm. Det funkar hyggligt bra med efter ett tag blev han dålig igen. Nu går han på bete sen ca 1,5 månad tillbaka. Jag har varit väldigt försiktig i början att inte låta honom gå förmycket. Nu går han ute nästan hela dygnet förutom några timmar mitt på dagen + tidig em. Jag rider honom i skritt och lite trav i ca 1 h. (jag kan inte rida mer än så eftersom han haft en knäskada sen ca 10 månader och jag startar nu upp honom igen.) Tidigare har han uppträtt ganska agressivt, huggit mot folk som gick förbi i stallgången osv. Nu är det mycket bättre sen jag började rida men jag tänkte att han kanske hade ont innan. Är det nån som vet vad jag kan göra åt detta?
Senast ändrad av en moderator: