Dålig hörsel

tott

Trådstartare
Har en gammal (11 år) hund som jag tycker börjat höra dåligt. Tycker hörseln försämrats ganska fort nu under sommaren. Finns det någonting man kan göra?? Det känns jätte jobbigt:crazy: :(
 
Sv: Dålig hörsel

lär er båda handsignaler istället..funkar enl forskning bättre än verbala kommandon..har en helt döv 11 årig servicehund,fortfarand ei tjänst,fortfarande tävlandes
 
Sv: Dålig hörsel

Tolkar det som om du inte använder handsignaler och kroppsspråk?!?! För om du gjorde så skulle det inte vara något större problem.

Men det är kanske lite sent att träna in det nu. Det kommer i alla fall vara mkt svårare när hunden hör dåligt, men jag tror det går.
 
Sv: Dålig hörsel

Ja.. Jag hade en dalmatiner som började bli döv redan vid 6 års åldern.. (Tyckte dock hör om man håll på med mat in i det sista :angel: )

Jag och Samba fick lära oss att kommunisera på annat sätt.. Vi skapade oxå vårt egna lilla teckenspråk med ögon, händer, kropp osv. Jag hade henne alltid lös ute (fast vi bodde istan) och hon löd alltid jätte bra. Var aldrig mer än 4-5 meter ifrån mig. Och hon hade alltid hårdkoll på var jag var någonstans och om jag ville något.

Det är nog lättare om man haft hunden ett tag eftersom man lärt sig förstå varandra även utan ord ibland.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 497
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
631
Senast: Hawaii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp