Dålig hårkvalite?

P

pannkakssmet

Min häst har en lång vacker man, men inte så länge till verkar det som. Han fäller något otroligt ur den!
Svansen är stark och fin och det gäller även den övriga hårremmen men jag är ju så kär i hans man.

Min fråga är nu om det finns något tillskott eller någon ört som kan förbättra hans mankvalité.
Har ni något annat tips med så blir jag glad!

Sv: Dålig hårkvalite?

foderjäst/bryggerijäst är bra till allt. Snällt mot magen och ger bra päls, man/svans och hovar

Okey, tack!
Men jag vill ha fler personers omdöme innan jag testar något.

Ger shettisen b-vitaminer nu för att hjälpa pälsfällningen och då får även han, vad tror ni om det?

B-vitamin är alltid bra men har du kollat att pållen inte har någon ohyra eller nått i manen :( då h#n bara verkar släppa mycket där?

Okey, tack!
Men jag vill ha fler personers omdöme innan jag testar något.

Ger shettisen b-vitaminer nu för att hjälpa pälsfällningen och då får även han, vad tror ni om det?

Foderjäst innehåller väldigt mycket B-vitaminer, även C- och E-vitaminer. Det ska vara bra för magen, hovar o hårremmen (blank).
Prova du! Ska själv ge detta till min shettis o travmärren oxå.

Tja, jag har ju inte kollat jättenoga, bara lite i hårbotten.
Får ta en ordentlig luskamning ikväll! ;)

Jag har inte sett något. Och han verar inte tycka att det kliar heller.
Mystiskt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 864
Senast: Anonymisten
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 245
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023