dålig hamster :( nära döden?

Sv: dålig hamster :( nära döden?

Fast man vet ju inte säkert om det gör ont eller ej, hur de känner av sprutan och spänningen som kanske finns i rummet. Min kompis pappa har fått avliva några av våra marsvin, då i burar som de betar gräs i just innan de får ett skott i huvudet. Då får de dö riktligt lyckligt med mat i munnen och magen :love:.

Sv: dålig hamster :( nära döden?

lite kl
Nej, sprutan kan faktiskt göra ont. De flesta djur reagrerar på första sprutan som gör dem sömniga. Den andra med själva avlivningsvätskan brukar de inte säga något om, kanske för att de inte orkar? Jag tycker det verkar 100 gånger humanare att skjuta hemma om man kan det. Då slipper man ju stressen för djuret att åka till vet.mottagningen också.
Dock är det mindre dramatiskt för ägaren med spruta vilket man också ska ta hänsyn till förstås.

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama