dålig galopp! HJÄLP!

W

wallerie

Jag rider en d-ponny som jag hoppar på vi har tränat för tränare några gånger men jag får inte kläm på galoppen.:( hon är väldigt seg men älskar att hoppa! problemet är att när man tar fram henne i galopp (i hoppning) springer hon iväg och jag har svårt att fånga upp henne! snälla hjälp! såfort jag tar får ned henne i riktigt fin arbetsgalpp saktar hon av!!:cry:
hon är också väldigt ointresserad på framridningen i all ridning jag vill att hon ska vara glad och ha kul på träningarna och visa mer engaskemang! HJÄLP!:crazy:

Sv: dålig galopp! HJÄLP!

Att hon saktar ner så fort du fått henne i en fin arbetsgalopp kan vara för att du håller henne för hårt på innertygeln. Det är yttertygeln som ska bromsa i galoppen. Och så fort du bromsar måste du kunna hålla igång hästen genom drivning. Jag har haft samma problem med min häst eftersom hon tycker att det är jobbigt när jag får tag på henne och hon vill inte vara mellan hand och skänkel. Be om hjälp av din tränare, och lycka till! ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 452
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar