Dålig erfarenhet av veterinären?

taccotad

Trådstartare
Idag skulle min hund få en knuta i huvudet bortopererad. Det är en hund som alltid är på hugget, pigg och glad och framför allt väldigt orädd. När vi kom till veterinären vågade han knappt gå in när jag öppnade dörren. Sen i väntrummet satt jag på en stol och min lille hund på 25 kg satt klistrad I MITT KNÄ. Han var rädd så han skakade. När veterinären kallade in oss fick jag tvinga han att hoppa ner från knäet. Han vågade inte hälsa på veterinären utan klängde på mig hela tiden och ville att jag skulle bära honom. Efter en stund blev det lite bättre, men han var långt i från sitt vanliga jag.
Det är en hund som älskar att träffa nya männisor och älskar nya ställen.
Vi har varit hos denna veterinär två gånger tidigare och då har han inte visat sig vara rädd, tvärtom! Sist gången fick han öronen sköljda och lugnande medel, kan han ha blivit väldigt rädd pga detta kanske?

Jag var med under själva ingreppet, men fy....det var inte kul! Fick stå och assistera veterinären samtidigt som jag var lite orolig för min hund. Tittade på när han skar runt knutan och när han sydde. Vet iallafall att jag absolut inte vill läsa till veterinär!!

Tror ni att han kommer vara lika rädd i fortsättningen? Hoppas verkligen inte det, han har aldrig varit rädd för att gå till veterinären förr!

Sv: Dålig erfarenhet av veterinären?

det kan inte vara så att du har varit extra orolig och han har märkt det?

En del hundar reagerar väldigt starkt på miljön hos en veterinär. Det är mycket främmande lukter och människor.
De brukar inte bli rädda av lugnande, tvärtom ger man det för att de inte ska uppleva obehag!

Har aldrig varit med om nån hund som gillat vet även om de varit positiva till människor för övrigt. Har varit med om ett par feldiagnoser och att de sagt att det kanske kunde rädda ögat på våran ena hund. Åkte till annan vet som räddade både ögat och synen. :smirk:

Min hund är som din. Glad och positiv till att träffa nu människor. Hon har varit ganska mycket hos vet. pga öron och massa små saker. Hon går knappt innan för dörren. Bambi på hal is precis innan dörren så man får inte in henne utan att man drar ihop benen på henne :D

Hon är totalt hysterisk hos vet. och vill också alltid sitta i knäet. Och vi har en 35kg hund ;)

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 350
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Våran 8åriga (blir 9 i sommar) labrador/Amstaff märkte vi för ett par veckor sedan att han vart stel efter han legat o sovit o kunde...
Svar
6
· Visningar
4 703
B
Hundhälsa Skulle vilja ha lite brainstorming kring vad det kan vara för fel på min hund så jag har lite förslag att lägga fram till veterinären...
2
Svar
24
· Visningar
7 608
Senast: Bananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V