pews1972
Trådstartare
Jag har en 5 mån ga blandras valp (mkt liten) som är överlag rätt ointresserad av mat. Först när hon kom hem till oss från uppfödaren var hon - såklart - rätt ointresserad. Det tog någon vecka och sedan åt hon glatt det vi serverade. Ett tag åt hon riktigt glupskt. Efter det att vi hade vacc andra sprutan så blev hon återigen ointresserad. Vi får liksom "mata" henne. Vi avmaskade - efter inrådan från vet. och det blev lite bättre. Enligt fodertillverkaren ska hon äta 5-6 bollar om dagen (rått foder i boll-format) men jag får nästan aldrig i henne hela givan. Hon är extremt aktiv, pigg, glad, fin i pälsen, kissar och bajsar som hon ska.
Vi bor på gård och hon är lös med mig ute rätt mycket. Vi går på 3 korta promenader per dag tillsammans med sonens hund.
Vad tycker ni jag ska göra? Kan det vara så "enkelt" som satt byta foder (tillverkare)? Det finns flera smaker av detta foder och vi har provat men det är ingen skillnad.
Kan tillägga att när vi ger henne små köttbitar av vårt eget (även det rått) så slukar hon det glatt! Men jag vill ju att hon ska äta näringsriktigt.
Vi bor på gård och hon är lös med mig ute rätt mycket. Vi går på 3 korta promenader per dag tillsammans med sonens hund.
Vad tycker ni jag ska göra? Kan det vara så "enkelt" som satt byta foder (tillverkare)? Det finns flera smaker av detta foder och vi har provat men det är ingen skillnad.
Kan tillägga att när vi ger henne små köttbitar av vårt eget (även det rått) så slukar hon det glatt! Men jag vill ju att hon ska äta näringsriktigt.