Dalavagn,Reko eller Brenderup?

MoQ

Trådstartare
Är på gång och skall byta till ett boogiesläp.Vill höra lite vad ni har för synpunkter på dessa släp eller om ni har något annat att föreslå.Prisklass ca 45000:- nytt.
Är svårt att välja tycker jag.Alla synpunkter är välkomna!
PS!Vill ha ett förhållandevis enkelt,billigt och säkert släp,ABSOLUT EJ VÄRMLANdSVAGN!
Tacksam för hjälp

Kan du få ett nytt Brenderup för 45', tycker jag att du ska slå till direkt, jag trodde det var en betydligt dyrare transport. På Dalavagnen ska du kolla ventilationen, har en känsla av att den är mer eller mindre obefintlig.

Dalavagnen är en jättebra vagn på alla sätt, förutom ventilationen..hästen dryper av svett en sommardag som denna om du inte fäller ner övre luckan helt..(iaf är det så på min årmod. 96)

Jag har en Dalavagn och är supernöjd med den. Den är stadig, ligger mycket bra på vägen och känns lätt att dra trots att jag har en ganska liten bil. Den är enkel men ändå rejäl. Min nippriga häst har blivit mycket lugnare både att lasta och att köra sedan jag köpte den. Håller med om att ventilationen inte är den bästa men det kan man lätt åtgärda genom att sätta in extra ventilation själv, kostar bara några 100-lappar.

Lycka till med ditt släpköp!
/Morrhoppan

Ja,det lutar nog åt Dala.Undrar om någon satt i öppningsbara fönster?
Kostnad?

Har haft två Dalavagnar och det kan bli fler. Nöjd med allt utom ventilationen.På nästa vagn ska det bli extrautrustning på den fronten.
Då jag inte kör mycket eller långt i nuläget har jag inte gjort något åt denna vagn.

Jag kör med Opus för 50' kompisen har en Blomert i samma prisklass. Gillar även Ifor Williams men de känns rätt tunga att dra. Rekon är för låg i tak endast 2,14m, DALA 2,18m och Benderup 2,2m
Undrar bara: Varför inte Värmlandsvagnen?

Vi har ett reko släp och det är faktiskt kanon för det priset, min kompis har ett nytt brenderup och mitt släp är hundra gånger stabilare och bättre än den transporten.
Till och med bilbesiktningsgubben sa att släpet var ovanligt stabilt.
Jag har faktiskt ingenting att klaga på förutom att taket är lite tunt så när det regnar så smattrar det rätt bra!

Kolla in Christ Cosac, www.trailerimport.se, ca 46000:-. Har bl.a. öppningsbara fönster som standard. Verkar vara prisvärda och rejälare än Dalavagnen. Dala är för ranglig för min smak.

Jag har sett glasfibersläpen som Christ gör också och de är välgjorda, finns från 56000:-. Cosac är av likvärdig kvalitet, fast väggarna är i plyfa istället.

Tack för svaren.
Jag var och tittade på Christ (Carat) i veckan.
Cosack säljs inte längre i Sverige och ajg är inte övertygad om att jag vill ha glasfiber...Dessutom gillade jag inte golvet ,marinplyfa med gummibeläggning,hur kolla när det ger sig.........
Angående Värmlandsvagn beror det på mina dåliga erfarenheter från en körning.Tog oss 4 timmar att lasta min annars lättlastade häst när hon åkt Värmlandsvagn dit...
Väldigt skranglig enligt mig.

Hej!
Jag har precis köpt ett Calibersläp som tillverkas av Henra. Gjort av plywood. Två öppningsbara fönster. Boogie. Mycket rejäl kärra tyckte vi och jag har en kompis som har den som är mkt nöjd. 50 000 kr.

Fia

Kop en Henra

Haller med har, kop en Henra, har marknadens mest testade ventilation! Dessutom kaononslap som ligger bra efter bilen och sm hastarna aven gillar att aka med. :D

Brenderup ligger INTE bra efter bilen.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 380
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Var osäker på vilket prefix jag skulle välja eftersom jag avser diskutera både förskola och skola, men det fick bli Skolbarn till slut...
Svar
18
· Visningar
6 021
Senast: Sol
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 283
Senast: Gumman123
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 335
Senast: lillkillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka