Ajda

Trådstartare
Hur gör alla ni med era hundar dagtid när ni jobbar?

Vi är galet sugna på en hund, men vet inte hur vi ska lösa passnibgen dagtid.
Jag ska börja studera till sjuksköterska nu i januari och min sambo jobbar heltid på kontor.
Vet inte alls hur ofta man mpste vara i skolan.
Mammas sambo är ledig varje fredag så då är det grönt ljus med passning. Sen har jag 2 kompisar som skulle kunna hjälpa till med rastning. Sambon kan åka hem på lunchen och rasta.
Men känns som det blir hattigt...

Åh, jag vill så gärna och vi har pratat om det här i flera år...

Jag ska börja studera till sjuksköterska nu i januari och min sambo jobbar heltid på kontor.
Mammas sambo är ledig varje fredag så då är det grönt ljus med passning. Sen har jag 2 kompisar som skulle kunna hjälpa till med rastning. Sambon kan åka hem på lunchen och rasta.

Får sambon ha hund på jobbet?
Finns det hunddagis i närheten? Eller dagmatte?
Kan ni ta ut semester i samband med att hunden kommer hem?

Men sambo jobbar två skift och jag delade pass. Så antingen är hon med mig på morgonen eller eftermiddagen beroende på om han jobbar morgon/kväll :)

Våra hundar är unga, så oftast är de inte ensamma mer än max 4 timmar, de har för det mesta hundvakt hela tiden. Jag åker hem på lunchen även när vi har hundvakt för att pussa på dom. :laugh:

Jag får ha med dom på jobbet, men det hatar dom. Eventuellt blir det dagis när de båda är lite äldre, vi har ett som ligger 8 minuter från jobbet!

Dom är dock hur duktiga som helst på att vara själva. Aldrig några problem, så egentligen skulle det fungera att ha dom själva hemma och att jag kom hem på lunchen, men det känns inte så snällt. :o

Får sambon ha hund på jobbet?
Finns det hunddagis i närheten? Eller dagmatte?
Kan ni ta ut semester i samband med att hunden kommer hem?

Men sambo jobbar två skift och jag delade pass. Så antingen är hon med mig på morgonen eller eftermiddagen beroende på om han jobbar morgon/kväll :)
Nej tyvärr, han får inte ha med sig hunden på jobbet. Det hade varit optimalt.

I den situationen tycker jag det bästa vore att leta efter en dagmatte/husse som standard, och så använda ledigheter, kompisar och lunchrastning för de dagar/tillfällen när saker krånglar.

I den situationen tycker jag det bästa vore att leta efter en dagmatte/husse som standard, och så använda ledigheter, kompisar och lunchrastning för de dagar/tillfällen när saker krånglar.
Ja du kanske har rätt. Gycärr har vi ingen i vår närhet som kan agera dagmatte för jämnan.
Jag vill inte ha någon främmande heller, då väntar jag hellre.

Har daghusse till mina två. Kan inte de så får de vara hemma så rastar jag dem på lunchen. När vi flyttar från stan kommer vi bygga en hundgård att ha dem i när daghusse inte kan.

När de kom hem som små valpar har vi varit hemma på ett eller annat sätt 1-2 månader. Första skaffade jag när jag gjorde ex-jobb mestadels hemifrån.

Många skaffar valp när de pluggar då det är mer flexibelt än de flesta jobben men viss utbildningar kräver mer närvaro i skolan än andra.

Om du kommer jobba som sjuksköterska när du är klar med din utbildning är väl chansen (risken) stor att du arbeta på lite udda tider så kanske löser det sig av sig själv?

Nackdelen är att du i så fall får vänta med att köpa hund tills du är färdigutbildad (om det nu inte går att kombinera studier och hund på ett bra sätt).

Vår äldsta hund gick på dagis fram till 2,5 års ålder tills jag kom in i bilden och jobbade udda tider så då slutade hon där eftersom alltid någon var hemma. De dagarna det krockade hade svärföräldrarna henne. Vi fick hem en valp för ett par veckor sedan och svärföräldrarna har hjälpt till även där, men nu börjar jag plugga i januari och har mestadels studier hemma så då är jag knappt borta.

Jag jobbar natt, maken dag så det är alltid någon hemma. Sen händer det att maken hoppar in någon natt och då lämnar vi hunden på en pensionat (Nattis) i närheten. Det älskar hon väl inte direkt men det känns bäst så. Dagis/nattis är underskattat, funkar toppen och personalen är hur bra som helst med hundarna.

Tidigare har min sambo rastat dagtid och haft dem med på jobbet en del, nu har vi separerat och jag har flyttat närmare jobbet så de kommer vara hemma och så går jag hem på lunchen.
Eftersom jag ägnar så mkt tid åt dem på kvällarna så tror jag att det kan funka även om jag egentligen tycker att det blir för mkt ensamtid. Hade inte velat lösa det såhär om vi inte hade tränat så mkt tillsammans på kvällarna.

Har tankar på att hitta en dagmatte att ta till om det kör ihop sig på jobbet, men inte hittat ngn som känns bra än.

Vi pusslade länge med hundgård och ensam-hemma-tid då min sambo jobbade dag och jag fick välja att jobba kväll och helg för att minska ensamtiden något. Till slut tröttnade jag och bytte till nattjobb istället, sååå skönt att jag dels är ledig 3-6 dagar i veckan och dels minimerar ensamtiden till max 45minuter varje gång jag jobbar.

Tidigare hade jag med herr pudel på jobbet i några år. Sen ändrades det och jag började åka hem på lunchen för att gå ut med honom. Mina föräldrar brukade även ta honom måndagar-onsdagar för att underlätta.

Nu har jag skaffat dagmatte från 6.30-15.30 där han är varje veckodag och har det toppenbra, det är det bästa jag nånsin gjort :) är dock glad att jag är sambo, hade jag levt själv vet jag inte riktigt om jag haft råd... men är ni två som delar på kostnaden så funkar det ju med dagmatte/husse eller hunddagis!

Om du kommer jobba som sjuksköterska när du är klar med din utbildning är väl chansen (risken) stor att du arbeta på lite udda tider så kanske löser det sig av sig själv?

Nackdelen är att du i så fall får vänta med att köpa hund tills du är färdigutbildad (om det nu inte går att kombinera studier och hund på ett bra sätt).

Ja det är sant.
Bara det att vi är så sugna nu
Min mammas kompis misste sin hund för ett år sedan och även hennes jobb. Hon går hemma nu med lön och kommer nog göra det till sommaren. Hon ställer gärna upp som hundvakt och är en fantastisk person.
Men hon kommer inte gå hemma för evigt. Frågan är om man vågar chansa? Det är inte roligt att stå där sen efter sommaren och pussla för att få till det med hunden på dagarna.

Våra barn är 5 och 7 så de är för små för att kunna hjälpa till.

Ja det är sant.
Bara det att vi är så sugna nu
Min mammas kompis misste sin hund för ett år sedan och även hennes jobb. Hon går hemma nu med lön och kommer nog göra det till sommaren. Hon ställer gärna upp som hundvakt och är en fantastisk person.
Men hon kommer inte gå hemma för evigt. Frågan är om man vågar chansa? Det är inte roligt att stå där sen efter sommaren och pussla för att få till det med hunden på dagarna.

Våra barn är 5 och 7 så de är för små för att kunna hjälpa till.
Samtidigt är det ju som svårast att lämna hunden själv när den är valp. Tex en liten valp skall ju inte vara hemma själv alls men en 6-8 månaders äldre valp borde ju klara någon timme eller två utan större problem.

Det här är ju alltid ett problem; när skall man chansa liksom? Det är ju trots allt mer än ett halvår innan ni får problem. Mycket kan hända på den tiden.

Jag hade nog chansat för jag hade tyckt att dom förutsättningarna som finns nu är rätt så optimala för normalt jobbande människor.
Men det är ju jag det och det är inte jag som behöver stå där med eventuella problem sen.

Innan jag gick hem på föräldraledigt så jobbade jag 8-17 mån-fre och maken 7-16 mån-fre. De dagar som inte min svärmor kunde gå ut med hunden så åkte jag hem på lunchen och rastade och pussade :) Det funkade bra!

Nu har vi ny hund (valp) och nån av oss är hemma fram till augusti så hon kommer vara 1 år innan hon ska börja vara hemma själv när vi jobbar. Jag har fått nytt jobb och har möjlighet att jobba hemifrån. Så det kommer bli antingen svärmorspromenader, jag åker hem på lunch eller att jag jobbar hemifrån :)

Hur gör alla ni med era hundar dagtid när ni jobbar?.

Mina aussies är i hundhuset, där vi har inneboxar ut till hundgårdar så de kan välja helt om de vill vara ute eller inne. Mina dvärgschnauzrar är hos mamma och pappa, som bor 1 km från mitt jobb. Jag lämnar dem där på morgonen, sen är mamma med dem från 12-13 och jag är där från 13-14, och så hämtar jag dem efter jobbet.

Tidigare har min sambo rastat dagtid och haft dem med på jobbet en del, nu har vi separerat och jag har flyttat närmare jobbet så de kommer vara hemma och så går jag hem på lunchen.

Det var tråkigt att höra @MiniLi :(. Hoppas att det känns så bra det kan ändå för dig och hundarna!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 939
Senast: lilstar
·
Relationer Sambon och jag har varit tillsammans i snart 5 år och jag har väl mer eller mindre aldrig dragit helt jämt med hans pappa. Trots det här...
2
Svar
34
· Visningar
5 313
Senast: tanten
·
Hundhälsa Nu skulle jag behöva era kloka huvuden och erfarenheter. För er som inte redan vet så har jag en kastrerad dvärgpinscherkille på 1,5 år...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: Bubbla
·
Övr. Hund Kanske skulle jag postat tråden på Förälder, men jag provar här. För att göra en lång historia kort så fick jag för snart ett år sen...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar