P

prins_rollo

Nån som vet hur banan är där ? I debutant och lätt för C resp D ponny? Hur är vattnet? Nån som skall dit?

Jag ska dit, rider deb. häst, Jumpers dotter ska också dit ska rida deb. ponny(D).

Dagstorps vatten brukar tydligen ställa till det lite i de lägre klasserna, de är ganska så "djupt" dvs man rider verkligen ner i vattnet, med ganska höga sidor (själva vatten nivån är alltså inte hög). jag har varit där och tränat för några veckor sen, och min fegis till häst tyckte inte att de var spec. läskigt. i övrigt tycker jag det är en fin och omväxlande bana, skog/fält!

Ska du rida där?

jag ska dit o rida deb med min stor häst... och för övrigt så brukar dagstorps terränga bana vara väldigt väl byggd med trevliga och varierande hinder typer

välbyggd :smirk:, ja sedan vi rasade för några år sedan då dom hade helt rättuppstående hinder och grindar utan någon som helst marklinje, varken banbyggaren eller TD hade någon som helst aning om att reglementet förbjöd detta :eek:
Dessutom fick dom såga bort en massa utstickande livsfarliga järnrör från en del hinder.

Sedan har dom en livsfarlig liten snubbelstock innan vattnet i skuggan oxå utan marklinje där ett par ponnier snubblade ordentligt, hoppas verkligen dom tagit bort den nu :mad:

Den omtalade "snubbelstocken" innan vattnet är numera borttagen! :)

Dessutom har jag hört att hela banan ska vara genomgången av "ny" banbyggare nu och anpassad efter TR... Hoppas de stämmer. När jag var där för 3 veckor sedan o red var de hinderna som var framme helt ok! Förutom underlaget som var mycket djupt vid vissa hinder i skogen, men de är tydligen vidgjort nu påstås det...

Jag har också hört att underlaget har blivit fixat.
Hoppas det. Jag hade träning i Dagstorp för några veckor och då var det djupt på sina ställen men framför allt fruktansvärt dammigt, så det känns bra att det har regnat en del! :)
Ska också dit på lördag men som "moraliskt stöd".
Hinderna hade jag inget att klaga på, tycker det är en förhållandevis enkel bana.
:bump:

Som sagt regnet har vi fått och de är lovat att underlaget är fixat ( framförallt inne i skogen och vid de stora nerhoppet) så då finns där helt säkert inget kvar att "klaga" på! Håller tummarna för en bra tävlingsdag på lördag!
Vi verkar ju vara en del bukefalister som ska dit iaf :)

Re: Grattis!

:o

Tack tack :bow:

Fortfarande chokad, det var vår debut ju jag skulle bara "rida runt". M en hästen va helt underbar i terrängen :love:

ia_ vem e du??? :confused:vad hade du för häst i dagstorp???

Var 8:e placerad i debutant häst"min" häst ( som tyvärr inte är min :( ) heter Mavrick så nu kan du själv ta reda på vem jag är ;)

Var du också där?

Då ska jag nog leta rätt på dig :D

hur gick det för dig då, nöjd?
vad tyckte du om banan?

jo de gick super bra för mig......jag vann den ena debutanten för häst :)
jo jag tyckte väl att banan va ganska svår för att vara debutant men eftersom min häst brukar gå lätt så hade inte vi några problem.....men tiden var ganska omöjlig att klara kanske beroende på allt reg som kom men i det stora hela tyckte jag bana var bra... :D

Grattis grattis!

Då red du i den första debutant klassen då, jag red i andra.
Innan start gick alla runt o pratade om hur svår debutant bana det var och med de underlaget skulle det bli ännu svårare ju... Jag lyssnade inte utan gick upp till släpet istället, jag tyckte nämligen inte att de va speciellt svår bana o de ville jag hålla kvar vid :)

Sen när de första i min klass hade stora problem så blev min mamma super super nervös o tyckte nog jag skulle strunta i att rida *s*
Men min häst var helt superfin i terrängen, han har tränat terräng 3 ggr totalt i sitt liv, men tittade inte på något alls på hela banan :love:
Blev en "bunt" med tidsstraff, men som sagt de var jag inte ensam om ju... Igen i min klass var inom tiden iaf... minst 10 starff var de vanliga...

banan

jag tyckte den träfärgade "lådan" var väldigt stor, men det tyckte inte min pålle som tur var... :bump:

tack...japp de gjorde jag......

de va nog ingen av stor hästarna som klarade tiden tror jag......tror jag red 9-10 sekunder över tiden och hon brukar inte ha några problem att klara tiden i lätt klass + att de va några
lätt klass ekipage som brukare klara tiden som inte gjorde de nu så de va nog svårt att klara tiden ;)

Gällande: " Jag lyssnade inte utan gick upp till släpet istället, jag tyckte nämligen inte att de va speciellt svår bana o de ville jag hålla kvar vid"

Tycker nog att det är min förtjänst att du inte tyckte det var svår bana, jag har ju asat runt dig när mina pållar tävlar högre klasser! Så halva prisbunten har jag gjort mig förtjänt av! :D ;)

Grattis, grattis ni som var placerade :bow:
Jag tyckte det var en ganska lagom svår debutant till skillnad från den i Hermanstorp som jag tyckte var väl svår. Men så var min bebis :love: duktigare här också än i hermanstorp förutom dressyren då :smirk:. Hade inte jag dragit på oss ett pet i banhoppningen så hade vi varit placerade :p...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 308
Senast: hamilton1
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama