B
Bertil-bo
Nu rullar det på och tankarna inför nästa avelsperiod har tagit fart. Om den slutat någon gång ?
Jag är som ni förstår inne på vilken hingst nästa år ?
Tanken är, om det går bra, att betäcka mitt sto efter 3-års testet. Som det ser ut nu känns det i alla fall väldigt lockande. Men, vi får se. Min fråga är, till alla kunniga här, hur tänker ni ?
Mitt sto: Född -06, e:Hip Hop ue: Cortus uue:Zadok (e:Nimmerdor).
Mödernesidan lämnat bland annat Zuidpool, Tinkas boy´s pappa, det visste ni ju. Men jag är glad åt det och kan inte låta bli att nämna det
Så vad väljer jag ? Så här tänker jag:
Heartbeat: Dumt med Nimmerdor 2ggr ? (Han är en riktig favorit)
Aerline H: Fina omdömen, väl beprövad. Lämnat mycket bra.
Cyklon: Stoets modersida har lämnat väldigt fint efter Cardento.
Briar: Fina omdömen, väl beprövad, fina avkommor
A-Dur: Varför inte ? Fin stam, finns kanske inte tillgänglig så länge?
Detta är lite tankar. Som ni förstår är Heartbeat lite extra för mig. Men jag vill höra på er som har mycket erfarenhet av avel, vad hade ni lagt på mitt sto ? Med tanke på stammen. Stoet är mycket fint i modellen, långa ben, proportionerlig (man är ju partisk), möjligtvis en aning uttåad bak. Svårt att säga tycker det ändrar sig varefter hon växer.
Så hjälp mig
Jag är som ni förstår inne på vilken hingst nästa år ?
Tanken är, om det går bra, att betäcka mitt sto efter 3-års testet. Som det ser ut nu känns det i alla fall väldigt lockande. Men, vi får se. Min fråga är, till alla kunniga här, hur tänker ni ?
Mitt sto: Född -06, e:Hip Hop ue: Cortus uue:Zadok (e:Nimmerdor).
Mödernesidan lämnat bland annat Zuidpool, Tinkas boy´s pappa, det visste ni ju. Men jag är glad åt det och kan inte låta bli att nämna det
Så vad väljer jag ? Så här tänker jag:
Heartbeat: Dumt med Nimmerdor 2ggr ? (Han är en riktig favorit)
Aerline H: Fina omdömen, väl beprövad. Lämnat mycket bra.
Cyklon: Stoets modersida har lämnat väldigt fint efter Cardento.
Briar: Fina omdömen, väl beprövad, fina avkommor
A-Dur: Varför inte ? Fin stam, finns kanske inte tillgänglig så länge?
Detta är lite tankar. Som ni förstår är Heartbeat lite extra för mig. Men jag vill höra på er som har mycket erfarenhet av avel, vad hade ni lagt på mitt sto ? Med tanke på stammen. Stoet är mycket fint i modellen, långa ben, proportionerlig (man är ju partisk), möjligtvis en aning uttåad bak. Svårt att säga tycker det ändrar sig varefter hon växer.
Så hjälp mig