Dags för Frack

Anyo

Trådstartare
När tiden väl är inne för frack vad ska man välja ? Och framförallt hur ska dem sitta ? Vad har ni för frackar ? Posta gärna bild och vart ni köpt dem. Är ute efter någon med lite fint bling på. Har googlat massor men inte hittat någon med , mer än paljetter, vilket jag inte gillade :/

Mitt enda tips är att köpa i softshell eller något annat material som andas. Även om de är lite dyrare är det värda varenda krona! Han en väldigt "enkel" utan utsmyckning från Pikeur, jag blir lika glad varje gång jag tar på mig den :love:

Mitt enda tips är att köpa i softshell eller något annat material som andas. Även om de är lite dyrare är det värda varenda krona! Han en väldigt "enkel" utan utsmyckning från Pikeur, jag blir lika glad varje gång jag tar på mig den :love:
Har du någon bild ? :) har kikat på lite pikeur och animo även några equiline. Har väl tänkt lägga ca 5-6000 iaf för förhoppningsvis köper man väl "bara" en ;)

Jag har ögonen på Pikeurs softshell jersey-frack, den med utbytbara skört, planerar att låta sy upp egna i fina färger för att byta med!

här från när jag provade:
tumblr_njzekwG2ZE1rrws4ko1_1280.jpg

Också sjukt sugen på Equiline Cadence men den kostar 8000...

Jag har ögonen på Pikeurs softshell jersey-frack, den med utbytbara skört, planerar att låta sy upp egna i fina färger för att byta med!

här från när jag provade:
tumblr_njzekwG2ZE1rrws4ko1_1280.jpg

Också sjukt sugen på Equiline Cadence men den kostar 8000...

Den va fin :)

Kan man inte även special beställa typ egen designad ?

Equiline har många jättemånga fina men de är inte direkt gratis.
Ang paljetter, jag var helt emot det när det först började dyka upp på kavajerna, men faktum är att det glimmar så himla fint att jag är lite sugen på en kavaj till :p

Equiline har många jättemånga fina men de är inte direkt gratis.
Ang paljetter, jag var helt emot det när det först började dyka upp på kavajerna, men faktum är att det glimmar så himla fint att jag är lite sugen på en kavaj till :p
Ja man kanske behöver känna och klämma och se dem i verkligheten :) men vet inte riktigt hur utbudet av frackar är runt om hos mig. Ska dock se om det finns några på mässan på tävlingen i morgon så man kan titta och prova när man ändå är tävlingsklädd också :)

Men just det, passformen! I fram ska den sitta så den precis lagom täcker linningen på de byxor du vill ha till, skörten i bak ska gå till knävecken!

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 683
Senast: Murray
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar