Dagisplats

MaRomer

Trådstartare
De undrar vad man gör nu eller menar de då?

Just nu är jag ju arbetslös men samtidigt är jag ju föräldrarledig... Och när han får dagisplats så kanske jag jobbar. SÅ vad ska jag sätta mig som...

arbetslös eller föräldrarledig?

Sv: Dagisplats

Ok men vad händer om man har fått ett jobb då? Då ändrar de bara i systemet senare?

Och vad ska man kryssa i här:
Upplysningar om barnet
Arbetssökande
Fritidsklubb
Föräldraledig
Handikapp/sjukdom
Lovtillsyn
Specialkost

Önskemål om vistelsetid
Fritidsklubb
Lovtillsyn

På nästa sida har du möjlighet att skriva ner ytterligare information om barnet

Jag vet inte hur det är där du bor, men jag loggar in på barnomsorgens hemsida, när vi fick Rasmus plats bekräftad så fick jag inloggningsuppgifter. Där kan jag ändra inkomst och arbetsgivare. Och när jag lägger in shemat så innan man skickar iväg det fyller man i:
Grund för placering:
Arbete
Arbetssökande
Föräldraledig
Studier

Skriv på baksidan annars. Din lapp verkar helt olik den jag ansökte om plats på förskolan, fritids och lovtillsyn t.ex. är ju för skolbarn.

Jag söker online. Så kan inte skriva något alls....

Och på nästa sida ska man välja hur många timmar man vill ha plata sör.

Men hur tusan ska jag veta det 6 månader i förväg?:(

De visste inte jag heller, eftersom jag skulle jobba skift! Så vi sökte på full tid. För de är lättare att minska i timmar än att öka. De sa svärmor att jag skulle skriva och hon satt i planeringsgruppen, skrev även att jag skulle byta avdelning på jobbet och inte vet hur jag kommer jobba och därför söker full tid. Tror vi sökte på 52 timmar/vecka! Men Rasmus snittade 20 timmar sen.

De visste inte jag heller, eftersom jag skulle jobba skift! Så vi sökte på full tid. För de är lättare att minska i timmar än att öka. De sa svärmor att jag skulle skriva och hon satt i planeringsgruppen, skrev även att jag skulle byta avdelning på jobbet och inte vet hur jag kommer jobba och därför söker full tid. Tror vi sökte på 52 timmar/vecka! Men Rasmus gick mkt mkt mindre. Sen eftr 3 månade gick han bara 15h för jag var arbetslös. Sen gick han upp på 20 timmar medans jag jobba på arlanda å nu går han 15 timmar igen.

Ok. Jag skrev att vi inte visste hur min arbetssituation skulle se ut om 6 månader. Och lämnade det fältet blankt.

Vi sökte för 20-30 timmar i veckan. Vi jobbar skift och det var omöjligt att veta hur mkt vi behövde. Nu går han 8-14 timmar i veckan

men varför söka dagis om du inte jobbar? Eller vad?

Vi sökte för 20-30 timmar i veckan. Vi jobbar skift och det var omöjligt att veta hur mkt vi behövde. Nu går han 8-14 timmar i veckan

Därför att jag söker jobb och hoppas att jag kommer få ett. Och har vi då ej dagisplats så kan jag ju inte jobba. Får jag ej jobb så kommer jag börja plugga.

Jag tror att rutan för föräldralediga är om man har ytterligare ett barn som man är hemma med. Dvs man ansöker om 15 timmar för det äldre barnet.

Här ska man söka 8 månader innan man vill att barnet ska börja för att vara 100% säker på att få en plats. Det kan ju vara väldigt svårt då över ett halvår innan veta om man jobbar/pluggar då och vilka tider som gäller.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag jobbar 25%, är arbetslös på 50% och långtidssjukskriven på 25%. Nu har jag haft en hel sjukdag på 100% och anmält detta till FK. Men...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: Gnist
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Wingates
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama