Dagisdilemma!!

Rugge

Trådstartare
Ja som rubriken lyder så har jag dagisdilemma!
Såhär ligger det till

Jag ska börja min praktik veck 8 och ska vara på ett av världens ledande logistikföretag.
Från början var det tänkt att jag skulle vara i Helsingborg, och hade också fixat med dagis åt det hållet för hundarna.

Men så för någon vecka sedan så ringde min handledare mig och sa att jag istället blir placerad i Malmö, och att det förmodligen innebär fortsatt anställning efter avslutad praktikperiod. vilket jag är glad för.

Bor mellan malmö och helsingborg, så körsräckan är ungefär densamma

Men, då återstår det att fixa dagis till hundarna!

Har änsålänge två alternativ som jag har svårt att välja mellan
Lite handlar också om pris, då jag är student, så är man ju ganska begränsad

Alt 1.
Heltid
Nybbyggt dagis, som öppnar i april. Mina hundar får ett eget rum med tillgång ut till en hundgård. De får en koppelpromenad om dagen, sen sitter de i sitt rum resten av dagen. Finns inga referensen då det är helt nystartat. Ligger ca 10 min omväg.

Alt 2
För tillfället finns det bara möjlighet att lämna 3 dagar i veckan, men det kommer längre fram mot vår sommar gå att lämna heltid också.

Hundarna ha varit här ett par gånger på prov och det har funkat bra.
Alla hundar umgås i en stor flock. Först var jag skeptisk, men när jag sen såg hur bra det fungerade så kändes det ok.
De får promenader i skogen, få komma in i huset, men är ute mestadels av tiden när vädret inte är för dåligt.
dessutom ligger det max 2 km hemifrån mig, villket också är ett stort plus.
Dessutom känner flera i min bekantskap personen och har rekommenderat denne.
Finns bara ett problem med detta alt, jag kan bara lämna 3 dagar av 5.
2 dagar i veckan få de vara hemma själva, men svärmor släpper ut dem mitt på dagen.

Jag är inte glad över at behöva lämna dem själva 2 dagar i veckan så många timmar, men å andra sidan känner jag att hundarna får mycket mer stimulans av att få vara på alt 2.

Dagis i Malmö är inget alternativ, det har vi provat och jag tycker dels att det är tokdyrt, men sen får hundarna i princip sitta i sin bur hela dagarn utan någon direkt stimulans.

Hur hade ni gjort?

Sv: Dagisdilemma!!

Dagis nr 1. Ingen tvekan om den saken.

Jag har sett tillräckligt många flockdagis för att inte vilja ha mina hundar på ett sådant ställe. Risken att hundarna blir skadade är alltför stor och jag föredrar att stimulera mina hundar själv. Jag ser ingen nackdel alls med att ha hundarna sitta i box med tillgång till hundgård. Snarare är det bara en fördel då det lätt stressar att gå i flock. Och vad gör man om ens hundar inte fungerar med flocken?

Sv: Dagisdilemma!!

Jag med. Eget rum/box med tillgång till hundgård är ju perfekt. Och en koppelpromenad på det, mer behövs inte!

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 087
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar