Dagis kläder?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dagis kläder?

En fråga var någonstans har jag sagt att jag köper kläder för peronalens skull och INTE barnen?:confused: VAd jag sa var att jag TÄNKER på detta när jag tex köper joggingskor. Dom med snören på kan han ta hemma där jag har tid att hjälpa till och lära hur man gör. Kadborreskona på dagis är ju naturligtvis även för hans skull då han snabbt och lätt kan fixa det själv och samtidigt slipper personalen böja sig en extra gång bara för att jag vill ha snörskor på min son! Vad är det för fel med att vilja hjälpa till att underlätta för andra när det lättare alternativet fungerar minst lika bra om kanske inte bättre för min son :confused: ?? Vi har haft turen att ha underbar personal på vårt dagis och jag önskar dom att få jobba och må bra så länge som möjligt i ett redan tungt arbete utan att jag behöver kräva med än vad som behövs. Man kan ju tro att någon som du som har värk och vet vad det innebär borde vara glada om fler än jag tänkte till lite.

Förstår inte heller varför du förutsätter att man oftare åker bort på helgen? Bara för att ni gör det? I vår familj försöker vi att verkligen umgås som familj på helgerna och varva ner och pusta ut, det behöver både vi och barnen. Inte flänga omkring hit och dit.;) Visst träffar vi vänner ibland men oftast bara några i taget och då har barnen inte heller dom små fläckiga byxorna på sig utan det har dom när vi är själva hemma och tex. gräver i landet, gungar,spelar boll ody. Kalas är inte något vi går på så ofta så så mycket kalaskläder finns inte i garderoben.

Kan tala om att mina killar också har ärvekläder,hm-kläder osv och enligt vår smak så är det snygga kläder. Dom är också ganska så lektåliga. MIna barn är mycket ute då vi bor litet,ääälskar fingerfärg och jag skulle inte drömma om att ingripa i deras lek bara för att dom skall akta kläderna. Det handlar inte om det. Och tvättar det gör vi inne i huset brevid hos svärfar så vi har inte ens någon maskin inne hos oss, men det går bra endå om man vill så kan man. Och det är väll det som det handlar om hur varje familj vill göra och tycker.
 
Sv: Dagis kläder?

Gnist skrev:
Åker ni till era Jobb med smutsiga/fläckiga kläder??
Brukar inte vara så noga med vad jag har på mig till och från jobbet... Beror liksom på vad det är för nåt, dessutom så orkar man inte bry sig om såna småsaker klockan fem på morgonen... Jag tvättar högst var tredje vecka..Men det är klart jag har inte brytt mig om jag haft färg i håret heller, eller om jag är skitig i ansiktet brukar vara andra som har såna bekymmer om MIG... Andra som inte kan jobba för att JAG är skitig...:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Dagis kläder?

TIll Frukanon... jag menade inte att just DU klär dina barn efter absolut senaste mode - det var inte det jag syftade på utan mest allmänt - att det ofta går till hysteri; flickor m korta tajta toppar som visar magen mitt i vintern, korta jackor å jeans å skor med klack/platå.

Till Gnist: Du skrev som svar till Silverkedjan att:

"Kommer fortfarande ihåg de barn, som inte var hela och rena när Jag gick i skolan och inte hade de det roligt åt alla kommentarer de fick pga sin smutsiga/fläckiga klädsel och doft .."

Därför svarade jag med
"Jag tror inte att Silverkedjan låter sina barn gå runt i superskitiga kläder eller låter barnen lukta illa... inte jag heller!"
För det lät lite som du menade att Silverkedjans barn skulle vara dessa illaluktande barn som blir mobbade. Min övertolkning kanske... sorry isf!

"Inte jag heller" skrev jag för att jag å Silverkedjan var inne på samma linje - jag är väl inte beroende av att gå via dina inlägg för att uttala mig?
 
Sv: Dagis kläder?

*kl*

Jag måste säga att jag tycker det är en MILSVID skillnad på att tex ha små revor på knäna och "acceptabla" fläckar och att lukta illa.

Jag tror aldrig mina ungar varit i närheten av att lukta illa (förutom just efter en "olycka" men då byter man ju alltid) och undrar hur man bär sig åt för att göra det ???

Tim (som aldrig ägnat en tanke åt hur fläckfria polarna under uppväxten var)
 
Sv: Dagis kläder?

Hej!
Som barnskötare så kan jag ge er alla ett bra tips när det gäller ytter-kläder när det är väldigt blöta dagar. Det finns gummerade ytterkläder med fleecefoder, som är otroligt uppskattade för barn, föräldrar och dagispersonal. Har aldrig varit med om att barnen blivit genomblöta när de burit dessa ytterplagg. Värt att kolla efter nästa gång ni ska shoppa nytt.
Trevlig dag önskar jag er!
 
Sv: Dagis kläder?

Jag låter Dominic använda samma kläder på dagis som han har hemma.Tycker inte att det är så stor skillnad på dagis eller hemma.Kläderna ska vara lektåliga, och man får inte bli arg om dom blir smutsiga.Barn SKA leka
Så har jag också gjort med mina barn. Dagis är ett smutsigt "jobb" det gäller att man har kläder som får bli fläckiga och smutsiga.
Som förskollärare har jag många gånger kännt att barn haft fel kläder för att måla, leka med play-doolera eller krypa omkring ute i lera och sand, det är jobbigt tycker jag.
 
Sv: Dagis kläder?

Hela och rena kläder, och gärna någolunda matchat mellan syskonen... hmm Jag köper gärna kläder som inte alla har, typ PO.P, Meandi m.m Superbra när man har en pojk och en flicka för mycket av kläderna kan dom ärva efter varandra. Sen får dom leka och smutsa ner sig, så jag köpte en Gall-tvål och det har tagit varenda fläck hittills :love: t.o.m tomatfläckar!! :banana: :banana: :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 753
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 164
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 317
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 764
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp