Dagens I-landsproblem avdelning hund.

lady_vip

Trådstartare
Jag kom på det idag... *suck*

Hästen är behandlad med tuppkam och har därför vila. Stora vovven är van ridhäst och när hennes långa intensiva rundor uteblev så var det väl inte värre än att matte fick dra på sig joggingdojjorna och dra ut i skog och mark.

Lilla jycken fick också följa med, hon behöver motionen. Det stora livet går alltid lös, den lilla hålls kopplad med en kopplingsanordning runt höften på mig, so far, so god.

MEN, det lilla odjuret är noll kontaktbenägen och springer helst i kopplets fulla längd, den andra springer och tränger, trots att hon är okopplad. Båda på vänster sida.
Vilket innebär att det stora monstret hela tiden trasslar in sig i den lillas koppel, snubblar och har sig... :crazy: :crazy: Tror ni att jag får nån tid över till att ta mig framåt :mad: :smirk:

Så idag tröttnade jag efter 17 såna turer och när jag kom hem så lärde jag det stora monstret att gå på höger sida... Det var ju inte det lättaste... Nej, fy för, för lydiga hundar :D :p

//E

Sv: Dagens I-landsproblem avdelning hund.

Stora vovven är van ridhäst

Ganska stor hund.

Sv: Dagens I-landsproblem avdelning hund.

Ja du skrev att vovven är van ridhäst. Då förmodar jag att den är ganska stor om man skall kunna rida på den ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 681
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Ni som anser att det ska vara hundens promenad och gar med hund i koppel, har ni bara en hund? Eller mycket lugna hundar? I dag tankte...
2
Svar
28
· Visningar
2 161
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag bor i ett villaområde utanför stan med liten biltrafik, och har en väldigt stor parktomt. Den är tyvärr inte inhägnad, och vanligt...
Svar
18
· Visningar
5 270
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag bor ute på landet i ett eget hus utmed en stor väg där folk går titt som tätt. Grannarna bor några hundra meter ifrån mej och dom...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 678
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar