Dagens goda gärning

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag släppte ut Shumba lös på tomten, för att springa och rasta av sig i skogen. Själv stannade jag kvar inne i värmen. Efter en pyttestund kom han tillbaks, men ville inte gå in. Utan mer "kom matte... kom med mig ut...". Jag följde med honom och han sprang direkt till kortsidan av huset.

Nedanför fönstret ligger en stackars liten pippifågel som kraschat in i rutan (jag hörde det kanske fem minuter innan, men tänkte inte mer på det). Den sitter alldeles vimmelkantig och rör inte en fena.

Hämtar mina vantar och lyfter upp fågeln så då börjar titta åt alla håll och kanter, men trots att jag håller handen öppen så flyger den inte iväg. Men jag lyckades få den att sätta sig på en gren på ett träd utanför fönstret, där kan den sitta och uggla tills den kvicknat till. Såg för en liten liten stund sedan att han faktiskt flög en kort sträcka och tillbaks. Skönt!!

Så nu sitter vi nöjda i soffan efter dagens goda gärning. :)

Sv: Dagens goda gärning

Min äldsta hund hade gjort slut på den ..
Hon jagar råttor dagarna i ändå och har blivit en "mördarhund". Här går inga råttor säkra längre.
För ett tag sedan hittade jag en skadad fågel, den skulle aldrig klara sig. Jag stod där med fågel och visste inte vad jag skulle göra. Ja la den på marken och sa TA.... Sen slapp den lida mer...

MördarGrana.

Liknande trådar

Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 753
Senast: ako
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 085
Senast: paradiset
·
Övr. Djur I dag hörde vi plötsligt ett ihärdigt krafsande ljud bakom luckan som går till en nisch i murstocken i mitten av huset. Efter mycket om...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: MikaTela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama