Dackeritten 2011

jenniealba

Trådstartare
Hittade ingen tråd om årets upplaga av Dackeritten, så jag startar en här! :-) Jag har anmält mig till T50 km & ämnar rida på 4-4½ timme ungefär. Ni andra? :)

Sv: Dackeritten 2011

Hej! Ska starta min första 80* km. Så nervös att jag missat något papper eller liknande. :crazy: Men hoppas på en trevlig ritt med fint väder. :laugh:

Jag ska starta 50T fast just idag känns det ogenomförbart med blåslagen kropp efter avramling samt dunderförkylning... Men jag har ju lite tid på mig att kurera mig!
Hoppas på bättre väder än förra året! Då höll man på att blåsa av hästen...

Jag ska starta 50T fast just idag känns det ogenomförbart med blåslagen kropp efter avramling samt dunderförkylning... Men jag har ju lite tid på mig att kurera mig!
Hoppas på bättre väder än förra året! Då höll man på att blåsa av hästen...

Ja, du har ju tid på dig - du blir nog bra tills dess! ;) Hittills har jag ju haft mycket bra (nästan lite FÖR bra) väder på båda ritterna jag har ridit (Göinge & Simlång) så jag tror att det är en trend som kommer att hålla i sig! :D

Vi får väl bara be till Distans guden att de ramlar in lite fler anmälningar, tiden går ut på Söndag och som det ser ut nu så är det totalt 13 starter i cei 80* och cei 120** och i dom nationella klasserna 18 st totalt. Men men vi får se.... Själv ska jag och Ratero rida CEI 80*

Majoriteten av anmälningarna brukar trilla in sista veckan...

Är det risk för att ritten blir inställd annars?

Till de cei 80* o cei 120* har anmälningstiden gått ut för ett tag sen i tdb. Men det går nog att anmäla sig där om man ringer arrangören o ridsportförbundet. Och SISTA anmälningsdagen innan efteranmälan är IMORGON kl 18 på den Regonal/lokala. Så passa på att anmäla er nu.

??
På både TDB och i proppen läser jag att sista anmälan till stjärnritterna är den 18/9.
Rätt eller fel?

Anmälningstiden har inte gått ut än för de internationella klasserna utan det går bra att anmäla sig t.o.m. söndag. Däremot var inte den internationella proppen godkänd tidigare så därför var tävlingen stängd för anmälningar ett tag. Det var nog det du såg Annoj. Men nu ligger proppen utan sedan förra veckan och det går som sagt fortfarande bra att anmäla sig via TDB.

Hälsningar,
Emma

Jag är avundsjuk! Jag hade också velat rida en CR på Dackeritten. :mad:;) Nu blev det ändrade planer då jag hastigt och lustigt kom in på reservplats på skola förra veckan. Jag får önska alla er andra lycka till istället! :)

KL

Är det någon på plats som kan förbarma sig med lite resultat i förväg?
Det var ju ett stort och spännande startfält i 120km!

Jag är ialla fall jättenyfiken, någon mer? :)

12-milen vanns av Camilla Kvarnström och Sokrates.
På andra plats Terese Compier och Kislon Amasai
Snitttid 18,3km på båda om jag inte minns fel..
Är rätt snurrig i huvudet så vågar inte mig på att skriva hur ordningen följdes sen..
Godkända var iallafall bland annat:
Cecilia Hellesen Hansen - Tic Tac Toe
Frida Söderström och Shah Nahim,
Annie Johansson - Daimex
Maria Hagman Eriksson - Ganzir
Lars Thunander- Robin Hood
Bente Juhlin - Zäto
mfl...
uteslutna bland annat Anneli Schultz - Allegria och Timmy Compier - Nefer el fox

I 80km* vann Ia Williamsson och QA Dzax.
Liza Sundberg och Milos var snabbast men åkte ut på hälta i slutbesiktningen..

Trea var Tic Tac Toe / Cecilia H H
Fyra var Princess Millennia / Jessica H
Sedan var det norska gänget

KL
Tack till Växjö Distansryttare för en mycket bra tävling :)

Vår kamera strejkade tyvärr, finns det någon som har lagt ut bilder som man kan få ta del av?

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 828
Senast: Migo
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 359
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka