Däckelunderlägg

H

Hallonkvist

Av ren nyfikenhet undrar jag.
Finns det däckelunderlägg i fårskinn?
Och vart iså fall.

Sv: Däckelunderlägg

Har sett det i två ridsporsbutiker, bägge "riktig ridsportsbutik" på olika orter. Går säkert att få hem på många ställen om man frågar...

Ja det blir troligtvis att sy eget då det tog 800:- för ett på Drive out:eek:

ägaren till min pålle hade det till sin ponny fick den av den som startade detta för ett par år sen (har sen sålt det )
o den är ungefär lika tjock som ett vanligt shabrak (de hade shabraket)
det fuknade bra att hon inte blev jätte svett mer vet jag inte då jag inte kollade igenom det så noga.

Köpa fårskinn på rusta istället. Kostar typ 300-400 kronor och man borde ju få ut 2-5 däckelunderlägg av det... :)

Någon som vet vart man kan köpa körshabrak? :D vad har ni under däckeln?

Jag har sytt ett eget däckelunderlägg av ett gammalt schabrak :D
Inte så jätte vackert men det matchar vagnen och sånt är ju viktigt! :rofl: :banana:

DSC01886.jpg

Jag har införskaffat mig ett stort fårskinn och hade tänkt klippa ur en bit och ha som underlägg.
Tror ni att det ligger kvar och inte glider. Måste man kanske sy dit någon form av fästen på skinnet..
Någon som har praktiserat att sy i fårskinn med vanlig symaskin, eller kanske to.m för hand?

Nu praktiserade jag att sy för hand och det gick jättebra!
Skinnet räckte till ett underlägg och en tunnel till bröstan. Biten som blev över passar perfekt till att sitta på när man kör..:bump:

Någon som vet annat ställe än DriveOut som säljer Bröstunderlägg i fårskinn då?
Har försökt söka på google men inte hittat ngt direkt!??

5788226.jpg

Ser lite stor å klumpigt ut på en liten shettismen ser säker bättre ut på en större häst..

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Det börjar bli riktigt dyrt att hålla häst. Av nyfikenhet undrar jag nedan, om någon vill svara. 1 Var i Sverige har du hästen? 2 Hur...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 865
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
507
Senast: Mirre
·
Utrustning https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/klippning/klippmaskin-cordless-fairfield Någon som provat denna? Vad tycker ni om den iså fall...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?