Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tillverkar selar och jag tror att det tyvärr blir svårt att enbart byta däckeljärnet. Det beror litegranna hur däckeln är uppbyggd.
Vad är det för märke på selen och modell?
Om det skulle gå beror på hur infästningen av käkhållaren ser ut samt vad det är för material i bossorna. Ibland, om det är en billigare sele så är det en slags torr skumgummi och bara smular om man försöker lossa på den. En dyrare sele har en oljebehandlad sensaten i sig som man eventuellt kan lossa på. De flesta däckeljärn är även fastnitade och då bedömer jag det som väldigt svårt att enbart byta järnet.
Jag har en Racing tack-sele och den går enkelt att få bort däckeljärnet på. Jag vet för mitt har gått av och det var bara att skruva bort ringarna för tömmarna och några småskruvar så var den lös. Hör med någon återförsäljare av din sele om de har reservdelar.
Jag är sadelmakare och av den åsikten att det mesta går att fixa. Självklart beror det på vilken typ av däckel det är. Allt material är ju ersättningsbart. Jag menar om bossorna består av gammalt torkat "skumgummi" går det att byta ut. Antingen mot samma typ av stoppning eller något annat material. Använder du selet till träning eller är det ett rent tävlingssele? Det kanske finns en möjlighet att göra en bra däckel av 2-3 stycken som är trasiga på olika sätt?
Det hänger ju på hur mycket du är villig att spendera. Eftersom renovering av seldon är ett hantverksjobb så kostar det därefter.
Det är en wahlsten remsele, äldre men inte gammal. Helt i läder.
Men ni verkar ju vara rätt eniga om att chansen finns att få den lagad, kan ta den till en sadelmakare i närheten och se vad h*n säger då, och vad det kan kosta.
Trädgård & Växter
Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Hästnyheter En annan ÖD där hon tävlat helgen innan ringde upp tävlingsplatsens ÖD och talade om att hon överskridit antal starter tolkade jag det som.
Kropp & Själ Försöker som sagt inte lägga för stor vikt (hehehheh) på vågen. Men gått ner 1.5 kg sen starten, fått ställa om mitt pulsband med typ 2...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.