Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

UNDERBARA bilder på UNDERBARA barn/bebisar.:love::love: Allra helst alla vårbilder, det är ju sådan härlig årstid nu. :love:

GRATTIS till alla nykomlingar osså. :love:

Var ett tag sedan jag hann titta in i denna tråd..

Har massor av nya bilder, allra helst efter påskhelgen, ska se om jag hinner ladda upp dom ikväll kanske...

Jaså han tuttar än den lille busen..! Själv har jag förträngt det där för länge sen :p.. Erik ledsnade på det väldigt fort. Och jag har lite svårt att tänka mig att börja om med alltihop snart igen..! Men det är farligt att titta i den här tråden vill jag lova..:love:
Jag minns att jag gick in på Magtråden första gången några veckor innan jag blev gravid,.. så jag har insett buke kan vara väldigt inspirerande haha:D

Halvt KL

Kul att ni tycker det! :laugh:

Vad stor My har blivit, det går fort! *njuter av minsta minut medan han är en liten plutt :D* Känner att jag kommer sakna att ha en liten skrutt sen!

Hade egenltigen fel objektiv på, hann inte med i Elis alla rörelser med varesig autofokus eller manuell, haha. Fast jag gillar ändå bilderna, trors att fokusen hamnade lite fel.

Vad mysigt med en film sådär! :laugh:
Verkar som en härlig grabb!

Vad filmar ni med?
Kanske borde kolla på något sådant,
stillbilder i alla ära men kan ju vara kul med något rörligt på de små liven.

åh herregud,Sverige är avlångt :crazy:
Vill också ha blommor och vår...
Ska ladda av bilderna från gårdagens syskonvagnspremiär,
så ni får lite snö som tar ner våryran :angel:

Ja han är verkligen söt och så färdig :D
Vår lilla snart 2 månaders får mig fortfarande att skratta,
hennes haka har liksom inte titta fram riktigt ännu :o
(var samma med storebror) så det är två stooora hängbull kinder.
Fast när hon ler smälter jag totalt :D

knapplån

Har inte hunnit att ladda upp påskbilderna på datorn ännu, men hittade lite andra bilder tagna i början av april som jag ej visat.

Emil blev 1½ år förra veckan, tiden går så fooort, han har blivit så stor på alla sätt och vis. Pratar inte så mkt, det är mest "titta" som gäller. Dock började han för ett tag sedan att säga 2 ord och det är "titta där", "titta mamma" och "titta pappa", vad annars. ;)
Dock förstår han destå mer än vad han säger, i princip allt vi säger åt honom förstår han, såvida det inte är helt nya ord/saker. Men sådant lär han sig osså snabbt. Han har även lärt sig att vill man inte göra som mamma & pappa vill så lägger man sig på golvet/backen och skriker/gråter. :angel:

Provar pappas skoter.
3172_79471099602_740919602_2501105_2649197_n.jpg

Provar pappas slips. Älskar att prova kläder och drar fram allt möjligt ur garderoberna...
3172_79472749602_740919602_2501111_7399383_n.jpg

Man kan ha mkt roligt med en papplåda. Ser ut att vara stratklar för färd till yttre rymden typ. :D
3172_79472774602_740919602_2501112_5052840_n.jpg

Provkör bil.
3172_79472809602_740919602_2501113_2317530_n.jpg

Solar ikapp med pappa på sparken.
3172_79472844602_740919602_2501115_3609829_n.jpg

Jepser är snart 7 månader. Kan sitta med stöd, rullar runt & ålar för fullt. Känns som om det inte är alltför länge kvar innan han kommer börja krypa. Lika go & glad som alltid är han fortfarande. Ett riktigt A barn.

En liten glad pirat. Det var Emil som la dit mitt pannband.
3172_79467314602_740919602_2500960_7514021_n.jpg

Jepser & kusin Lisa...Lisa är 2½ månad äldre än Jesper... ;)
3172_79468389602_740919602_2501029_583134_n.jpg

Skönt att vara ute i vårsolen.
3172_79469869602_740919602_2501051_995546_n.jpg

Gillar att bada & ska alltid hålla i duschslangen själv.
3172_79469874602_740919602_2501052_7965741_n.jpg

Gud vad lika dina pojkar är! :eek:

Jag satt just och tänkte: Jaha, har Jesper blivit så stor så han förstår sådant nu. Sedan kom det fler bilder på en ännu mindre grabb och jag fattade att jag tagit lite fel på killarna :o Nog för att tiden går fort, haha!

Ja, dom börjar bli jättelika, mer & mer hela tiden tycker jag. :) Och snart lika stora, Emil har 86/92 och Jesper 74/80. Till hösten kommer dom nog att vara jämnstora & folk kommer ant att ta dom för tvillingar. :D Vilket flera iofs redan gjort...

Sådär hade vi det för 1 vecka sedan...men under påskhelgen försvann det MÄNGDER med snö & nu har vi inte alls mkt kvar. Bara lite fläckvis här & där. :)

Tack! Jag har gjort mer eller mindre en film i manaden at de dar hemma, de tycker det ar jatteroligt att kunna folja honom! Nu borjar han uppskatta webkameran ocksa och kanner igen mormor och morfar (och deras familjer) och vinkar, racker ut tungan och berattar hela historier for dem haha. Ibland drar jag in hans badbalja pa kontoret sa far de titta nar han plaskar runt. Man far ju gora sitt basta nar man emigrerat. :)

Kameran ar en vanlig Sony handycam nanting, kostade kanske 3000 kr. Supersmidig och latthanterad, sen redigerar jag i Movie maker som tydligen inte ar det basta men det fanns pa datorn sa jag har inte orkat hitta nagot nytt.

Det ar superkul att ha allt pa film, en helt annan grej liksom.

Cosmic: Guuud vad sota de var pa sparken, Emil och hans pappa! Emil har blivit lite smalare i ansiktet, inte lika bebis langre! Och Jesper vaxer sa det knakar, tiden gar sa fort!

Fina bilder från våren och härliga barn!
Här är mina barn i vårsolen!
27098145.jpg

27098187.jpg

"håll tungan rätt i mun"

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka