Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Ja jag vet, de utvecklas så himla fort! Så brukar jag också tänka om de som är ett par månader äldre (sam är född 10 jan 08 btw).

Lampa säger han åt allt, men han kan säga Daisy (den lilla hunden) och göra rätt ljud åt rätt djur. Pappa säger han också om sin pappa, men sen tog språkkunskaperna slut :D

Härligt att hon älskar att bada nu, det kan fördriva lååånga stunder här hemma, speciellt om han är trött men det är för tidigt att lägga honom.

Vad mycket hår han har fått!!!

Några bilder på Rasmus från idag, han är ju jättestor jämfört med alla små nyfödda här i tråden! Han äter själv med sked och gaffel, kan dricka ur glas utan att spilla, förstår väldigt mycket och lägger sig gärna på golvet och skriker om han inte får som han vill ;) Jag vet inte hur många ord han kan, lampa, klocka, macka, kisse, docka, mamma, pappa, kaka, där.. Visar att han vill gå på pottan och kan fylla på kattens mat utan att äta upp den själv ;) Gräver i sandlådan och fyller upp hinkar. Leker att han lagar mat/äter och bjuder och säger "mmmmm". Blåser på varm mat och kan lukta på blommor.

Herregud nyss låg han ju bara på fårfällen och såg söt ut!

27061535.jpg

27061537.jpg

27061538.jpg

27061534.jpg

Hur söt som helst! Haha det där med kattmaten tror jag aldrig vi kommer klara av i det här huset! Vad duktig han är som äter med sked och gaffel!

Herregud vad han kan!!

Loke har lärt sig att ta mina,våra händer och dra en dit till det han vill, då han inte kan säga det:D Sen så tycker han det är kul att ta ex mina fingrar för att trycka på diverse knappar med. Oftast från leksaker.

Äta själv kan han göra med sked och gaffel men han varvar med fingrarna, dricka ur glas går inte så bra, pottan vägrar han och orden han säger är: pappa, mamma, lampa, tack, hej, hej då, gör voff ljud när man menar hund, kaka och säkert något mer. Han förstår dock väldigt mycket.

Lealös i hela kroppen blir han när han blir sur. :p Väldigt tung blir han då han väger 14 kg.

Senast ändrad:

Hålla handen gör Rasmus oxå, och om jag sätter mig vid datorn när han vill att jag ska t.ex. bygga lego, skjuter han in tanjentbordet, snurrar på min stol och drar i mina byxor så jag reser mig sen tar han min hand och leder in mig i sitt rum.
Händer samma sak när jag lagar mat och jag inte går med honom blir han skitsur och ställer sig och försöker putta mig där ifrån :love:

Senast Loke försökte det var när han kanske ville gå ut tidigare idag. Tror jag sa något om att vi skulle åka till hans pappa. Då försökte han dra mig från toaletten. Jag satt där och sket, så det gick inte så värst bra:p

Men putta bort mig försöker han göra när jag står i vägen och sådär. UUUÄÄÄÄHHHHH!!!! om jag inte flyttar mig.

Några på Oscar.

Så här roligt var det att gå på kvällspromenad för några timmar sedan.

Sitter & leker med pappklossar - Favorit leksaken råttan är med, han har lärt sig att snärtas med råttsvansen.

Hundarna gillar oxå Oscar's mat.

Ahhh jag visste att jag inte borde ga in och kolla, jag som sitter och jobbar! :love: Han ar helt ljuvlig, det bara spritter i mina aggstockar!!!! :D

Haha ja man undrar vem som blir näst att skaffa nummer 2 av oss med -07or och -08or! :D

Härlig film på Sam förresten, klättringen upp i vagnen var riktigt imponerande!!

Här kommer lite nya på Erik,.. tror inte jag har visat dom förut.

Att vara utomhus är det enda som är roligt numera!
26972023.jpg

Klappar fina blommorna. (Och nej ni ser fel, det står inte alls en julgransfot i rabatten!:angel:)
26972076.jpg

Påskoutfiten på.
27046025.jpg

Så här knasig kan man se ut när man har tredagarsfeber.
26972016.jpg

Min bäbis med en annan bäbis :laugh:
27046033.jpg

ahhh Erik ar ocksa helgo! Vilken otroligt sot paskkarring! Och kattungen ser ut att bli ordentligt ompysslad :D

Synd Sam inte tycker det ar ett dugg kul att klattra i bergen med mig an!

Och angaende forokning sa ovar vi for fullt har hemma, men Sam ar fortfarande tuttfralst, mycket enklare an att ata vanlig mat ju, sa det kanske drojer ett tag till :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka