Då har dagen bestämt kommit!!!

K

kivanna

Så har dagen kommit då jag har varit tvungen att ta den jobbiga beslutet att ta bort min älskling....Han hade ju ingen försämring i mars när jag var och röntgade igen men nu har han så ont att han knappt kan gå , fast han äter "butta" hovis sa även nu sist att han har rotation bak oxå. Så nu vill jag inte plåga han längre jag måste tänka på hans bästa. Han får ju komma till hästriket och galoppera och beta hur mycket han vill på gröna ängar där uppe.Ett tufft beslut har det varit. Ville bara skriva av mig och berätta den tråkiga nyheten.MVH kivanna :cry: :cry: :cry: IT HURTS!!!

Sv: Då har dagen bestämt kommit!!!

kivanna skrev:
Så har dagen kommit då jag har varit tvungen att ta den jobbiga beslutet att ta bort min älskling....Han hade ju ingen försämring i mars när jag var och röntgade igen men nu har han så ont att han knappt kan gå , fast han äter "butta" hovis sa även nu sist att han har rotation bak oxå. Så nu vill jag inte plåga han längre jag måste tänka på hans bästa. Han får ju komma till hästriket och galoppera och beta hur mycket han vill på gröna ängar där uppe.Ett tufft beslut har det varit. Ville bara skriva av mig och berätta den tråkiga nyheten.MVH kivanna :cry: :cry: :cry: IT HURTS!!!

:eek:
Vi var oxå tvungen att avliva en häst, vi hade bara haft honom i 3 timmar :cry: Det var bara en foder häst oxå..

Känner verkligen med dig. Fick ta bort min valack igår efter att vi kämpat med hans hälta i 8 mån. :cry:

jag får tårar i ögonen när jag läser detta..förstår hur du känner det..jag tog bort min häst i april..gråter fortfarande om kvällarna när jag tänker på honom..var hästen gammal?..inte för att det spelar någon roll.

Han är på sitt 13 år och har sån härlig personlighet, har ju försökt på alla sätt och vis i över 1 år nu om jag visste nåt annat sätt som skulle kunna få han bra så tvekade jag inte att pröva bara jag var säker på att han inte skulle lida mer men tyvärr :cry: så finns inget som kan göra han bra. Jag hoppas att vi kommer att ses i hästriket nån dag och att han väntar på mig där.Kivanna älskar MISTRAL av hela sitt hjärta. :cry: :cry:

kivanna skrev:
Han är på sitt 13 år och har sån härlig personlighet, har ju försökt på alla sätt och vis i över 1 år nu om jag visste nåt annat sätt som skulle kunna få han bra så tvekade jag inte att pröva bara jag var säker på att han inte skulle lida mer men tyvärr :cry: så finns inget som kan göra han bra. Jag hoppas att vi kommer att ses i hästriket nån dag och att han väntar på mig där.Kivanna älskar MISTRAL av hela sitt hjärta. :cry: :cry:

Vår var bara 5 år :( :cry:

Ush, det är aldrig roligt men som du säger så tänker du på hans bästa så att han slipper lida mer :cry:

Bra och starkt att ta beslutet. Tänker på dig!
Hoppas precis som du att min gamle "väntar" på andra sidan och att han där kan galoppera runt utan smärta

Apo

Starkt av dej, även om det gör ont verkar det vara det bästa för hästen att få somna in.

Usch, får tårar i ögonen av såna här trådar och panik inför den dagen jag själv måste ta det beslutet.

Har du bestämt när och hur det ska ske ?

Allt gick så bra det kunde 6/7 14.08. Dagen börjar som vanligt,med undantag att Mistral får äta precis vad han vill innan jag leder bort han till bete för 1a gången i år, han är ju överlycklig och tror nog att matte är tokig...Lämnar han sen där allt ska ske efter många tårar och gos vandrar jag hemåt blir uppringd när allt är klart, han fick stå och beta så han förstod aldrig vad som skulle ske. Tack o Lov. Allt hade gått bra och snabbt..Han är nu i hästriket och jag vet att han väntar där på mig.....men jobbigt var det. :cry: :cry: Tack för alla svar.mvh

Tårarna rinner när jag läser :cry: :cry: ...vilket fint slut du gav honom.

Liknande trådar

Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 505
M
Träning Jag vill veta lite vad folk tycker är rätt och fel när det kommer till gamla hästar. Ska man låta dem vara gamla rida så länge det går...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 544
Senast: Diba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar