D-tävling Sjuhärad-Borås

Sv: D-tävling Sjuhärad-Borås

Typiskt att det skulle vara showmanship at halter...Phigalle är ifs inget tränad överhuvudtaget men det hade varit kul att miljöträna lite men han har precis kommit in i en växtperiod och är väldigt trött just nu så jag hoppar nog över denna.

Annars, krävs det någon licens eller klubbmedlemskap eller så?

oj, fan. skrev fel. självklart heter det så som du skrev, haha. läste precis om western horsemanship så jag hade bara det namnet i mitt huvud :D haha

Blir inget för mig heller...troligtvis inte heller i Ulricehamn.
Ev. trailen men det lutar åt att det inte blir så.

Men i Ulricehamn fanns det ju E-klasser i western riding, western horsemanship, reining osv. E-klasser är väl = beginners?

Snälla lakrits :)

E-klasser: Du får inte ha licens eller medlemskap.
D-klasser; du måste ha licens och medlemskap.

Eller hur va de nu????

Ja,,jo...det fanns ju några E klasser...men det är ju det här med galoppen.
Trail kan gå bra men i de andra klasserna är det ju en del galopp och det är inget vi kan prestera bra på tävling ännu.

Har en liten fråga bara som jag hoppas någon kan svara på.. E-klasser är det samma som beginners? (fast att man inte behöver licens mm)

Om jag tex rider en western riding i E-klass, då kommer jag få ett lättare mönster?

Nej..E är väl inte beginners egentligen. Vad jag fått erfara och sett så är det många gånger samma "svårigheter" osv. som på D.
Det som ska skilja är licens och medlemskap.

Jaha....nu verkar det som om att det blir tävling i alla fall fast på en helt annan häst...

Ska du byta häst??? Är det nån som ska va med på greva den 7.8 och 9 september???

Nej........min gamla dam har jag kvar....men kommer starta på "F´s" Maggie ;)

Jaha.....vilka är det som ska var med nu då?

Jag ska vara med i Horsemanship och Pleasure.

Nej........min gamla dam har jag kvar....men kommer starta på "F´s" Maggie ;)

Det är Fias Maggi va??? Lakrits, kan ej öppna ditt privata meddelabde, men jag tror jag vet ändå hi hi hi ....

Japp...det är Fias Maggie. Blir antagligen även henne i Ulricehamn den 30 september.
Hmm...vad knepigt att du inte kan läsa det.
Men gå annars in på min hemsida, där ser du lite bilder på mig och mina hästar ;).
Hemsidan hittar du under min profil.
Om du ska till Fristad eller Ulricehamn så lovar jag att säga hej....och göra mig till känna.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 344
Senast: lundsbo
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 742
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 343
Senast: Grazing
·
Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka