Cystor baknä

Joyride

Trådstartare
Vad är cystor för något? Är det något hästan kan lida av, nedsatt funktion mm?
All info är intressant

Sv: Cystor baknä

Beror på vilken typ av cystor du menar. Menar du cystor som knölar som kan komma växande?

Min häst har en cysta i varje bekknä, men av annan typ. Detta är inget hon lider av och har fungerat som tävlingshäst. Dock finns det MÅNGA som fått ta bort sina hästar pga detta.

Hör med Armani, som är bukemedlem och som har en del erfarenheter av cystor och behandling av dessa.

en vännina till mig har en häst som fick en cysta i benet som 2 åring(har för mig den va 2, inte äldre iaf.) det resulterade i behandling och nästan 1 års boxvila. hästen är runt 15 i dag och tränas msv derssyr, det har inte medfört mer problem än att det tog lång tid att stärka hästen efter vilan så för den hästen gick det bra. veterinären hade dock påpekat då det upptäcktes att utgången oftast är väldigt oviss.

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 355
Hästvård Hej! Har ett sto på 13 år som har ordentliga brunst problem. På sommaren slutar hon aldrig brunsta. Utan det är dygnet runt, vecka efter...
Svar
6
· Visningar
1 948
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka