Evergreen

Trådstartare
dräktighetskollade ett av våra ston imorse, hon var inte dräktig men vid kollen upptäcktes en liten cysta. Vet. sa inget speciellt om den men jag undrar ändå... hur uppkommer en sådan? Kan den bidra till att stoet får svårare att ta sig?

Sv: cysta?

jag vet inte riktigt varför de uppkommer.. men det är inget man bryr sig så mycket om vid betäckning, konstaterar bara att def inns där.

mitt ena sto har ganska rikligt med cystor, men har iaf tagit sig på första försöket båda gångerna jag betäckt henne, så på så vis spelar det nog ingen roll.

En del ston kan ha en hel del cystor i livmodern. Det brukar inte ha nån betydelse för dräktigheten.
Däremot kan det vara bra att anteckna/rita var de sitter, då de kan förvirra när man dr-kollar.

Så brukar de få göra på mitt sto, annars är det direkt omöjligt att konstatera dräktighet vid 16 dagar, om de ens lyckas då. Cystorna är lika stora som en 16 dagars fosterblåsa.

*kl*

Hur är det om det finns rejält med cystor? Kan inplantationen av fosterblåsan ske ändå?

Liknande trådar

Hundhälsa Ju mer jag försöker läsa, desto snurrigare blir jag. Kan någon reda ut om begreppen i rubriken är samma sak? Och vilka åtgärder som...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Åsa A
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej... 2
Svar
25
· Visningar
2 707
Senast: Karro-Lina
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 740
Senast: ildiko
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025