Cykelpendla (Malmö-Lund)

Jag har också en ecoride och upplever inte att den bromsar när den kommer upp i fart. Motorn slår av men det går absolut att fortsätta trampa själva utan att känna sig motarbetad. Tror det högsta jag varit uppe i är 32 km/h i en nedförsbacke.
Det går utmärkt att cykla utan assistans också, känns som en vanlig cykel. Ska jag inte så långt tar jag inte med batteriet.

Väcker liv i gammal tråd. Går i tankarna att skaffa elcykel och har cyklat några gånger på min mammas Crescent Elvira och upplever precis som du säger att när den kommer upp i 25 km/h så är det nästan som att den börjar bromsa. Jag förstår att den inte längre får driva men jag hade önskat en cykel som "frikopplar" då så att man manuellt kan trampa på fortare om man t ex har medvind. Du upplever allts att Ecoriden gör det? Är det någon som vet om det finns ytterligare märken som gör det?
Jag har en ecoride och upplever inte att den bromsar, går fint att cykla fortare än 25km/h när man väl fått upp farten. Men cykeln är ju bra mycket tyngre än en vanlig cykel så det är rätt tungt att driva den från stillastående utan assistans så att säga.

Jag har en ecoride och upplever inte att den bromsar, går fint att cykla fortare än 25km/h när man väl fått upp farten. Men cykeln är ju bra mycket tyngre än en vanlig cykel så det är rätt tungt att driva den från stillastående utan assistans så att säga.
Haha, jag skrev nyss att det går alldeles utmärkt att cykla på min ecoride utan batteri, inte ett dugg tyngre än min vanliga cykel. Jag har en Ambassador AXS M-5, 26 tum.

Haha, jag skrev nyss att det går alldeles utmärkt att cykla på min ecoride utan batteri, inte ett dugg tyngre än min vanliga cykel. Jag har en Ambassador AXS M-5, 26 tum.
Ja man får ju tycka olika och sen beror det ju på vad ens vanliga cykel är för något och hur lättcyklad den är också kan jag tänka mig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka