C

C_V_B

Till dig som är lycklig ägare av en CWD sadel;

1. Lägg gärna in bild på eran sadel:d
2. Hur lång leveranstid sa dom att det skulle vara när du beställde?
3. Hur lång tid tog det i slutändan?

Har nämligen beställt en och är lite otålig ;):bump:

Sv: Cwd

Denna tråden hoppas jag de kommer många svar i! Är själv sugen på o skaffa en CWD-sadel nämligen... :d

Jaaa haha änsålänge ser det inte så ljust ut :D

Kom igen nu alla med CWD :)

1. Lägg gärna in bild på eran sadel:d
http://i65.photobucket.com/albums/h215/The-grinch/CWDn.jpg?t=1195154793
(bilden är från när den var ganska ny, har ridits in ordentligt efter det och har blivit ännu snyggare! :D)
2. Hur lång leveranstid sa dom att det skulle vara när du beställde? 6-10 v
3. Hur lång tid tog det i slutändan?
ca 8 veckor tror jag.

Är supernöjd! Aldrig suttit i en skönare sadel o dessutom ligger den bra på mina tre pållar som ser helt olika ut i ryggarna, ett riktigt riktigt bra köp! :) Hoppas du blir lika nöjd med din!

Japp det gjorde jag, hon kom ut till mig så fick jag provrida i några olika modeller o stl och beställde stoppningen så den skulle ligga bra på pållen (hon har en manke som är dubbelt så bred som en vanlig hästs så det behövde bli lite special)

1. Lägg gärna in bild på eran sadel:
8916304.jpg

15711753.jpg

2. Hur lång leveranstid sa dom att det skulle vara när du beställde: 8 veckor om jag mins rätt

3. Hur lång tid tog det i slutändan: Mins inte exakt men de tog inte så läng tid tyckte jag

visst har du en cwd bricole också? vad fick du ge för den och vet du nånstans man kan beställa den? =)

vad kostar sadlarna ungefär??? hittar inga priser, har nyss köpt en ny sadel men vill ha en CWD om den inte är allt för dyr, vet dock att dom ligger som butet väl?:d

jag ska prova ut en CWD på torsdag!
ni som ridit i både CWD och Butet.. vilken föredrar ni? varför?

Jag har både en CWD och en Butet och jag måste säga att CWDär överlägsen!:love:

Dock är det två olika modeller på sadlarna, CWDn är halfdeep och Buteten helt flat.

Gillar CWDn bäst för att den sätter mig naturligt i en mycket bättre position och för att den helt enkelt är skönare att rida i!

okej=) jag har ju en Butet nu till andra hästen men ska ta en CWD till nya.. min butet är half deep och den är jätteskön men tänkte prova nåt nytt :p

på förra jobbet hade chefen bara butet när ja började och d var d bästa jag varit med om då. i sommras bytte han ut båda sina butet sadlar mot cwd. och de går inte att sitta i någon annan sadel sen :love: sadlarna låg väldigt bra på alla hästarna och den var som "en smekning för stjärten" som han så fint påpekade varja dag ;) nya jobbet har vi bara tolga sadlar och jag saknar cwd...

The_grinch: Jättefin sadel! :love: Till mig har dom sagt 5 veckor men vi får väl se om det tar 5 eller 10... :p (Fast om man jämför med Butets leveranstid så ska man ju inte klaga...) Vilken färg på sadeln har du? Är det "Brown"(den ljusa)? Kul att du är så nöjd med din sadel, tror säkert att jag kommer bli minst lika nöjd med min :d

Miss_Sixty: Din sadel var också riktigt fin :love: Men du har den mörkare bruna va? Isånnafall är det en sådan som jag beställt, tror den färgen jag beställde hette "Dark brown". Snygg häst också förresten :love:

Senast ändrad av en moderator:

fnurre: Tror dom ligger på 26.000 och uppåt:)

svea08_: Jag har ridit i både CWD och Butet och jag måste nog säga att jag föredrar CWD:n. CWD är mjukare och precis som ngn annan säger inte riktigt lika flat och man får bättre sits i CWD:n känns det som :p

Min har samma färg som Miss Sixtys, rödbrun, fanns nog bara den eller svart att välja på.
Får hoppas att det bara tar 5 veckor!

jag har ridit i båda sadlarna.
visst är CWD väldigt skön men jag upplevde att jag får en mycket bättre sits i Butet. ( men jag har också vääldigt långa ben )

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka