curly coated tetriever

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare joo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 373
vet inte så mcyket om rasen, :confused: men det är väl en fågeljakthund? tillhör förmodligen de aktiva rasrna iaf... Men har man bara tid och så, så tycker iaf jag att sånt är roligt . Att jobba med hunden alltså, lydnad, agility och sånt.

Det är en vappenapporterande hund, som alla andra retrivers...

Kräver en MYCKET aktiv ägare, kan vara rätt så skarp, alltså ingen "första-hund". Lite agility och lydnad räcker inte, då detta är en jakthund, som bör användas i jakt.

En trevlig hund med rätt ägare, som med alla. Har inte träffat många, men bl. a. en som var "killerhund", dvs söker upp skadat vilt och avlivar viltet.

Tycker dock att man ska se sig lite för inom denna rasen då den inte är så vanlig och de uppfödare jag har läst om inte varit särskilt seriösa. Ska man ha en bra curly så bör man importera.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 088
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 512
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 345
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka