CSN betalning 1-2 dagar sen - konsekvens?

Stefffie

Trådstartare
Jag har lyckats med konsttycket att låsa mig ute från min svenska internetbank, och nästa återbetalning ska vara inne på fredag. Då jag inte är reggad med telefonbanken så förstår jag det enligt min banks webbsida att jag måste besöka ett bankkontor för att återaktivera min dosa.
Lyckligtvis ska jag på Sverigebesök nästa helg och landar runt fredag lunch, så jag borde hinna med ett bankbesök på eftermiddagen - men även om jag får iväg betalningen på fredagen så tar det väl tills måndagen innan betalningen faktiskt landar hos CSN.

Tror ni detta skulle kunna vara ett problem? Någon som har erfarenhet?

Själv kan jag väl gissa att CSN inte ens hinner märka en dags försening, men jag vet inte hur effektiva deras processer är, men tänkte att det är bästa att kolla - vill inte åka på betalningsanmärkning eller liknande!

i värsta fall kan jag betala med brittiskt bankkort, men då åker jag ju på internationella avgifter etc vilket känns lite surt när jag vet att jag har pengarna i svenskt konto!
 
Jag har lyckats glömma en betalning en gång och fick en påminnelse. På den var det en förseningaravgift plus det jag skulle betalat från start. Kan den ha legat på strax över 100 kr eller så. Hände inget annat. Betalade in och har aldrig hört något om det.
 
Inte får du en betalningsanmärkning av att betalningen kommer in någon dag sent. Det värsta som kan hända är att du får betala en förseningsavgift, som Matmissbrukaren skriver ovan.
 
Aah, kanon, tack båda!
Tänkte att det nog inte är så mycket att oroa sig för, men känns alltid bättre att dubbelkolla med någon!
 
Ring CSN om du kan och säg till dem som det är, det absolut bästa att göra.
Ringer man och visar intresse brukar de vara snälla :)
 
oj, du paminde mig precis om att jag också maste betala dem innan fredag :crazy: jag ar inte hemma forrans den 8:e Juni dock och dosan lamnade jag pa kontoret......
 
kan meddela att jag ringde CSN och sa att jag var utomlands utan dosan, hon flyttade fram forfallo datumet till den 30:e Juni istället :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp