martha

Trådstartare
Jag har fått en cruzer o enl uppgift så skall man kunna spara en massa på den....??
Men hur gör man??
Jag skulle vilja spara mina bilder som ligger på "mina Dokument"

Sv: cruzer

Är inte det ett vanligt usb-minne eller är jag helt ute och cyklar? Isåfall stoppar du bara in det i en ledig usb-kontakt. Efter några sekunder dyker det upp i listan över tillgängliga diskar. Bara att dra och släppa de filer du vill spara.

Jag antar att det är ett Cruzer USB-minne.

Börja med att leta fram ett hål på baksidan av datorn där kontakten på minnet passar (alltså ett USB-uttag). När du stoppat in minnet kommer det troligen komma upp en liten ruta som säger att minnet nu är monterat och du ska kunna använda det. Om du använder linux monteras det troligen som /media/sda1 eller liknande (och brukar hamna på skrivbordet), i windows har jag inte en aning men du borde hitta det i Den här datorn. Du kör troligen windows eftersom du har en mina Dokument-mapp?

Kort sagt, ett USB-minne fungerar som en lagringsenhet, ungefär som din hårddisk men är vanligen ganska liten (512MB - 1GB är vanligast). Du kan dra över din bildmapp till den helt enkelt när du har pluggat in den.

Hur stort är minnet och hur stor är din bildmapp?

Stämmer...512 MB bildmappen vet jag inte
men hur då dra till ??????
det är usb

förlåt men detta är inte mitt bord ...

Du kan också först klicka på din bildmapp 1 gång (så den blir blåmarkerad)
Sedan går du upp i menyn Redigera och välj Kopiera.

Vidare trycker du på knappen Start och sedan Den här datorn.
Längst ner bör du se något där det står Flyttbar Disk.
Dubbelklicka på den.
Sedan väljer di menyn Redigera och vidare Klistra in.

Då ser du små "lappar" som flyger över till ditt Usb minne..

Klart

AM

högerklicka på din bildmapp och välj "egenskaper". Du får upp en ruta där det står bland annat hur stor bildmappen är. om den är mindre än 512 MB, stäng dialogrutan och högerklicka igen. Välj kopiera.

Gå nu till USB-minnet. Med filbläddraren du brukar använda (Explorer/Utforskaren antar jag) kommer du kunna klicka dig in i det. Väl inuti det kan du högerklicka på bakgrunden i filhanteraren och välja "Klistra in". Den kommer då kopiera din bildmapp till minnet.

TUSEN Tack Flickor :love:
Nu funkar det...
Men, hur ska jag få ur det ur den lilla dosan sen då :confused:
Är det bara att plugga in och trycka nånstans på datorn??

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 278
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka