Crabbet distansavel

Sv: Crabbet distansavel

har du fött upp Ghaza? Jag har en urtrevlig treåring med Galadriel som mormor. Idag sadlade vi på och tog en liten tur i skogen. (efter tre mån bete, riden 6 ggr i våras) Han bara älskade att komma ut på äventyr! Han är fantastisk , min Ynkh!

Ja, jag födde upp helsyskonen Gilthoniel, Ghaza & Gimmick.. sen blev Galadriel förälskad i min andra hingst och ville inte betäckas med Ghazal fast hon gick med honom i hagen (brunstig som tusan!):p:cool:

Tänker du satsa på distans med Ynkh? Ivf, så önskar jag dig (er) Lycka till.

Bia

Undrar var Gilthoniel är idag? Skulle vara roligt att veta om Gilisha har några syskon från mors sidan. Funderade jättemycket på detta när min älskade Gilisha gick bort.Men sedan var det som att jag inte orkade höra att hon kanske inte finns längre. Hon är väl född 86? Undrade även var Shaza blev av men det vet väl Kesella?

Jag har heller inte orkat förut av div orsaker, men i somras började jag att 'jaga' info om Gilthoniel. Vad jag vet (via ägarens make) så lever hon, men bor inte hos ägaren.. och denna ägare har inte ringt tillbaka, trots att jag bett om det flera ggr!

Sånt här är sååå sorgligt, varför är vissa människor sådana??:crazy:
Ja, hon föddes -86.. och har inga reg. avkommor (utöver Gilisha) t.o.m 2006!:cry::cry:

Bia

Jag är nyfiken på vad El Amin har för olika %? Alltså Crabbet, egyptiskt, polskt...
Ställer honom på kö hos Bia! När du har tid och lust! :)

oavsettvad el amin har för crabbet % så är han mmmmumma! :p Ska du ha honom till Roxanne??

Camilla *som önskar hon hade råd att ta ett El Amin - Nooraföl....*

Ja verkligen! :love: Man är ju helt klart sugen men inte bestämt nåt än... Det blir ju mycket pengar och eftersom Rox inte tagit sig tidigare... :(

El Amin är kanske inte vad man normalt diskuterar på crabbet avel tråden men dessa trådar har ju en tendens att flyta iväg.
Det är klart att du skall ta en hingst med stor andel engelskt-crabbet till Roxanne!:bump:

*knapplån*

I helgen så var jag med i Greveritten, fotade några bilder på Dinamith & Devatschkah. Tyckte det var lite onödigt att starta en ny tråd för bara två bilder, så hoppas det är ok. (men dom har ju crabbet i sig;))

Dinamith
Dinamith.png

Devatschkah
Devatschkah2.png

Det är helt okej, trådarna blir ju gärna så att de vandrar iväg till lite alla möjliga ämnen under samma tråd.
Kolla bara arabtråden på Avel, den vandrar iväg åt alla möjliga håll och sedan styr någon upp den ett tag, sedan virvlar den iväg igen.
Vet inte vad som är bäst, starta nya trådar för varje ämne eller låta trådarna flyta lite...
Jag skall villigt erkänna att jag inte har någon koll på hur mycket distans El Amin har gått. Och nu är det svårt att kolla när inte distanslistan finns:cry:

Ja helt tycker jag inte trådarna ska få flyta iväg, men lite tycker jag;) Det kändes bara lite onödigt att starta en ny tråd för två bilder.

Usch jag sörjer distanslistans försvinnande hela tiden:( Ganska tråkigt att inte ens dom gamla uppgifterna finns kvar...

Jag är väl inte en hejare på linjer och liknande, men när jag läste lite i denna tråden visade det sej att en hel del favoriter ju faktiskt är crabbet! O_O var bla o tittade på Thallrik, uppfödd av Linda Åberg o vars pappa ju är Gimmick. En riktig liten charmapa den hästen! Dessvärre var han bara 1 år och hingst, vilket inte precis var det vi var ute efter:/
Nu ska vi se om det här funkar bara...
th_PICT0268.jpg

Tänkte även fråga om ja kunde få lite hjälp att räkna ut crabbet% i stammen på en av våra killar? Symbol heter han, och är en ganska skum arab... väldigt otypisk får jag väl kalla honom, med en kamelmanke och platt rygg, rak huvudprofil och överlag väldigt stor och grov. Men trevlig som attan är han iaf, och sjukt ridbar på alla sätt och vis!
stammen är i alla fall e. Pomar och u.Engana(ue.Engano uu. Alladina)
Hade varit himla kul att se vad det är för blod han har egentligen, med tanke på att han har de drag som han har! ;)

nähä, det gick ju inge vidare med den länken... Jag försöker igen!
15015727.jpg

Hej
Jag har ett sto som jag tror har ganska hög crabbet procent, ghaniyah heter hon, u goshia e.garizim

Ghaniyah har bott hos mig i över ett år, jag hoppas att ni är nöjda med henne och att det går bra, hon är en raring.
Blir det någon start på galoppen med Ghaniyah?
Bia har fött upp henne så hon vet hennes Crabbetprocent.
Ingela

Vi är jättenöjda med henne. Hon är en pärla :) Ja,tanken är att hon ska startas nästa år.

El Amin har 45,18% Crabbetblod. Hur mkt Ryskt/Egypt & Polskt han har pallar jag inte att räkna ut.. det går nog åt ca 2kg papper i utskrifter för att ge sig på det projektet!!! CRABBET är min grej se'...!:d

*kl* till övriga.

Dragster, din häst är snudd på 'helpolsk'.. med några liter Ryskt i Pomar samt några droppar även i Alladina på mödernet. De Ryska har mkt Polskt 'bakom' sig!

Symbol är 10,15% Crabbet (via några få av de Ryska importerna från England). Han är linjeavlad på ett sto som heter Pomponia, hon finns lite här och var på båda sidor i stammen, men mest på mödernet.

Hon må vara (ha varit) ett bra sto (?).. men stolinjer bör man ändock akta sig för att linjeavla FÖR mkt på!

Bellibopp, kul att 'se' vart uppfödningarna hamnar.. Lycka till med henne!:) Vet du vad hennes namn betyder? Om inte, så.. "Söt flicka, Vacker kvinna" (Sto givetvis!)

Ghaniyah är 79,38% Crabbet, du kan åka till England och visa henne på Crabbet Show.. gränsen för deltagare är 75%! Hon har blodslinjer fördelat på: 81,25% Old English/12,5% Polish/6,25% Russian.

Kan scanna in några fölbilder på henne om du vill ha!?

Detta var allt för nu, natti natti!

Bia

Tack =) Nä visste inte att namnet betydde det:idea: På vilket språk??:confused: Och självklart vill jag jättegärna se fölbilder på henne! Du har inte bilder på goshia oxå? det vore jättekul att se!

Dragster, din häst är snudd på 'helpolsk'.. med några liter Ryskt i Pomar samt några droppar även i Alladina på mödernet. De Ryska har mkt Polskt 'bakom' sig!

Symbol är 10,15% Crabbet (via några få av de Ryska importerna från England). Han är linjeavlad på ett sto som heter Pomponia, hon finns lite här och var på båda sidor i stammen, men mest på mödernet.

Hon må vara (ha varit) ett bra sto (?).. men stolinjer bör man ändock akta sig för att linjeavla FÖR mkt på!

Bia

Tack så jättemycket! :D Kul att höra vad de har i blodet egentligen!
"Hon må vara (ha varit) ett bra sto (?).. men stolinjer bör man ändock akta sig för att linjeavla FÖR mkt på!"
hmm... kanske därför han ser ut som han gör då! XD
/Pauline

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka