Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fin hemsida du hade, den har jag inte hittat till förut! Jag har en liten (fånig ) fråga bara. På Kaabatas profil står det att hon har "labilt psyke".
Stämmer det eller ska det vara stabilt..?
Jag läste en kurs på SLU om hundavel för något år sedan. Där presenterade man forskning som hittat ett visst samband mellan gen för röd färg på Cockerspaniel och temperament. Man kom fram till att pälsfärg ofta hör ihop med temperamentet. Anledningen skulle vara att produktionen av färgpigmentet melanin är beroende av samma kemiska grundsubstanser som uppbyggnaden av den del signalsubstanser i hjärnan är. Alltså kan det finnas ett samband mellan tex. röd pälsfärg och sådana signalsubstanser i hjärnan som styr temperamentet. Detta skulle leda till större risk för röda cockrarna att drabbas av aggressiva problem.
Jag skulle inte bli förvånad om detta gäller på häst också. Jag vill verkligen inte påstå att alla röda cockrar eller alla fuxar har någon form av problem, bara att det kan finnas intressanta samband./ Karin
jag tror inte att tempramentet har något med färgen att göra, däremot så har fuxar känsligare hud (bevisat) på så sätt kan det ju stämma...
Tack =) Nä visste inte att namnet betydde det På vilket språk?? Och självklart vill jag jättegärna se fölbilder på henne! Du har inte bilder på goshia oxå? det vore jättekul att se!
Namnet är Arabiskt: http://www.babynology.com/arabic_name-meaning_Ghaniyah_f.html
Finns många sådana namnsidor, denna var ny för mig nu!
Ska rota fram bilder på både mor & barn.. men vill nog maila dem till dig om det går bra!? Men en kan jag ju fresta med här:
ca 15 minuter efter födseln på morgonen.
Bia