H
harryhook
Sv: Crabbet distansavel
Som CK sa så har båda startat galopp
jag menar Enter , som är fuxen & Lilla Enter är en skimmel, tror jag är på rätt står nu
Som CK sa så har båda startat galopp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske är för att du smörjer FÖR MYCKET som gör att hon blir rosa???![]()
Ni som är Crabbet-fantaster vad är det för skillnad mot andra "araber"?
Vad är det som gör dem till extra bra distanshästar?
Vad utmärker dom?
Temprament
Extriört
Hållbarhet
En annan tanke, är det inte svårt att avla när avelsmatrialet är ganska litet?
/Stina
Hej Bia!
Jag har också svårt att förstå hur du räknar ut crabbet %.
Kan jag få hjälp med mina två?
Shamon och Monia.
Tack på förhand
Susanne
Hej Bia!
Tack för hjälpen - naturligtvis är hon född 2004 - hon är ju treåring. Kom på det efteråt.
Jag ska försöka ta ett foto på henne - hon är läcker.
Kompakt,välutvecklad- ser inte ut som treåring. Fux med bläs och tre vita ben. Hoppas hon växer lite mer på höjden är nog knappt 150.
Får se om man hittar en lämplig Crabbet-hingst så småningom - försöket att få henne dräktig i år misslyckades.
Det som gör Crabbetaraberna till bra distanshästar är nog att dom uppfödarna som satsar på Crabbet inte följt " trenden" utan mer på att bevara ett bra koncept.
Dom har också till största del använts som ridhästar genom tiderna, och inte blivit bortskämda porslinshästar.
Sen finns det bra och mindre bra hästar i alla raser och blodslinjer, det gäller att hitta guldkornen.
Jag har imponerats av Crabbetaraber sen jag var liten och såg Ghazal hoppa, Red Baron på galoppen och Rashid på utställning.
Ingela
Ang. Red Baron F-76!![]()