Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Optimisterna vill resa i januari; vi har covidpass alla tre ... men dessa räcker bara till början av november. Googlar jag så hittar jag ingen info. Behöver man en top-up-injektion för att förlänga passet eller hur går det till? Nån som vet?
Optimisterna vill resa i januari; vi har covidpass alla tre ... men dessa räcker bara till början av november. Googlar jag så hittar jag ingen info. Behöver man en top-up-injektion för att förlänga passet eller hur går det till? Nån som vet?
Värt att tänka på är också att om läget förvärras plötsligt på det ställe dit man rest, och de stänger ner, så kan man bli sittande på sitt hotellrum hela resan. Lock-down på hotellrum är åtminstone avskräckande för mig.
Eller att hotellet stänger ner.Värt att tänka på är också att om läget förvärras plötsligt på det ställe dit man rest, och de stänger ner, så kan man bli sittande på sitt hotellrum hela resan. Lock-down på hotellrum är åtminstone avskräckande för mig.
Ja, vi var faktiskt också i Spanien precis när Covid kom och vi blev flyttade från vårt hotell (för de stängde) till ett annat och fick sitta där med andra skandinaver i väntan på hemflyget. Ut fick man inte gå, eller tja 1 person per hushåll fick gå och handla 1 gång per dag, i övrigt fick man sitta på rummet.Eller att hotellet stänger ner.
Min mamma var i Spanien och Portugal precis när covid kom och det hände dem. Hotellen stänger och alla flygen hem var fulla. Reseföretaget säger att det inte är deras ansvar pga force majeure och idag skulle inte försäkringarna gälla.
Att resa idag är osäkert.
Jag tycker helt ärligt att det är tragiskt att det är såna anledningar som eventuellt får personer att avstå resa idag. Även om vi kommit en bra bit på väg med vaccinering så pågår fortfarande en global pandemi, med muterade varianter, som belastar vården högt. Har folk verkligen slutat bry sig om det? Så svårt kan det väl inte vara att vänta ett tag till med att resa, för sina medmänniskors skull?Eller att hotellet stänger ner.
Min mamma var i Spanien och Portugal precis när covid kom och det hände dem. Hotellen stänger och alla flygen hem var fulla. Reseföretaget säger att det inte är deras ansvar pga force majeure och idag skulle inte försäkringarna gälla.
Att resa idag är osäkert.
Ja jag håller med. Men märker att folk avstår när det blir jobbigt för dem själva.Jag tycker helt ärligt att det är tragiskt att det är såna anledningar som eventuellt får personer att avstå resa idag. Även om vi kommit en bra bit på väg med vaccinering så pågår fortfarande en global pandemi, med muterade varianter, som belastar vården högt. Har folk verkligen slutat bry sig om det? Så svårt kan det väl inte vara att vänta ett tag till med att resa, för sina medmänniskors skull?
Ja, vi var faktiskt också i Spanien precis när Covid kom och vi blev flyttade från vårt hotell (för de stängde) till ett annat och fick sitta där med andra skandinaver i väntan på hemflyget. Ut fick man inte gå, eller tja 1 person per hushåll fick gå och handla 1 gång per dag, i övrigt fick man sitta på rummet.
Äsch då, det kommer en sommar innan den hösten - då existerar inga pandemier! (flåt min mörka ironi)Skulle ha rest med familjen hösten 2019, men var tvungen att skjuta upp den till våren 2020 av privata anledningar. Sedan dess har den skjutits upp och det kommer fortsätta ett tag till. Räknar inte med att det är rimligt att resa förrän tidigast nästa höst.
Äsch då, det kommer en sommar innan den hösten - då existerar inga pandemier! (flåt min mörka ironi)