Covid-19 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad säger du om landningsförbuds fiaskot då🤣. Ja det går bra att landa i Sverige. Alla är välkomna bara att gå in i landet utan kontroll

Jag ser inget fiasko, så jag har ingen kommentar till det. Jag kan se hundratals anledningar till undantag för enstaka plan.

Jag kollade upp Malaga förresten, där landade 4 plan från UK på några timmar, nya transitlandet för UK?

svara på frågan istället

Ja och sen får dom rulla sina egna huvud tillbaka till regeringen.
Allt annat hade varit SKANDAL
Alla länder skrattar ju åt präktiga Sverige som inte ens klarar av ett landningsförbud från ett enda land. Vad är det för gränsskydd. Å vad gör gränspolisen bara släpper in dom i landet och sedan larmar om skandalen. Varför stoppar man inte planet på plattan. Låt planet tanka och sedan skicka tillbaka planet. Hur svårt är detta. Nä då är det att stå med mössan i hand och välkomna dom in i landet. För det var ju synd om dom när dom flugit såååå långt. Men va fasen det var väl bara att skicka upp några Jas och avvisa planet när det kränkte svenskt luftrum. Har vi inga radar eller dom kanske inte ens fungerade då.

Alla länder skrattar ju åt präktiga Sverige som inte ens klarar av ett landningsförbud från ett enda land. Vad är det för gränsskydd. Å vad gör gränspolisen bara släpper in dom i landet och sedan larmar om skandalen. Varför stoppar man inte planet på plattan. Låt planet tanka och sedan skicka tillbaka planet. Hur svårt är detta. Nä då är det att stå med mössan i hand och välkomna dom in i landet. För det var ju synd om dom när dom flugit såååå långt. Men va fasen det var väl bara att skicka upp några Jas och avvisa planet när det kränkte svenskt luftrum. Har vi inga radar eller dom kanske inte ens fungerade då.

Det går inte bara att skicka iväg ett plan när det väl står här om det finns svenska medborgare ombord.

Fint att du erkänner att du inte är eller har varit i Spanien iaf.

Jag ser inget fiasko, så jag har ingen kommentar till det. Jag kan se hundratals anledningar till undantag för enstaka plan.

Jag kollade upp Malaga förresten, där landade 4 plan från UK på några timmar, nya transitlandet för UK?
Å så den dä kommentaren "Vi förstår inte det här". Är det Jönssonligan typ som ska efterleva regeringens landningsförbud 🤣

Tja alicante tar emot 3 plan från England och ett från Liverpool ikväll.
Arlanda har ett plan från England ikväll som är inställt.

Fast jag tycker ocksa att det är intressant hur ett plan kunde fa landningstillstand och landa i Sverige fast det inte ska vara tillatet. Men det finns nog en förklaring till det som vi kommer fa veta men som inte är sa intressant som rubrik för Aftonbladet.

De är ju väldigt försiktiga med att uttala sig om hur det kan se ut med vaccination i relation till mutationer:

"– En mutation kan innebära att viruset sprids enklare, som fallet med den brittiska mutationen. Det riskerar även att leda till att sjukdomsförloppet blir svårare eller att eventuella vaccin fungerar sämre."
www.sds.se
Min kommentar handlade inte om vaccinationer vs mutationer. Lyssnade på presskonferensen idag där de talade om de första konstaterade fallet från UK. Och där med kände jag att de blir jäkligt skönt att de i morgon börjar vaccinera äldre människor, för jag är spy less på hela Corona skiten.

Fast jag tycker ocksa att det är intressant hur ett plan kunde fa landningstillstand och landa i Sverige fast det inte ska vara tillatet. Men det finns nog en förklaring till det som vi kommer fa veta men som inte är sa intressant som rubrik för Aftonbladet.
Vild gissning på att det var svenskamedborgare på planet, svenskamedborgare har inga problem att komma in om dom hittat ett sätt att komma in på.

Jag är imponerad av dig att du kan få @Stekspadens inlägg till att det är skrivet i otrevlig ton.
Tondövhet, säger jag.
Finns ju ett antal som går igång här och helt tappar fattningen när de känner att de inte klarar av att komma på sakliga argument. Om du verkligen missat det då är du verkligen tondöv. Nu tror jag inte det utan du larvar dig avsiktligt, bättre att du håller dig till dina teorier om sunt förnuft tycker jag.

Det är väl inreseförbud för andra medborgare än svenskar som gäller. Inte landningsförbud. Frakt och svenska medborgare kan ju ha funnits på planet tex och därmed helt i sin ordning. Om jag inte helt missuppfattat det hela.

DN ger den fullt rimliga förklaringen till varför detta kunde inträffa. Ingen svensk skandal alltså, ska huvuden rulla så är det på BA.

1609003918467.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka