Å andra sidan har väl ni haft krav en längre tid? Det skulle ju kunna förklara att det är mindre pillande, man är mer van vid att det sitter något och behöver inte rätta till saker i tid och otid heller för att det känns obekvämt osv.Undrar om jag tittar ovanligt lite pa andra människor, kanske för att alla bär munskydd här men jag ser inget överdrivet pillande.
Idag var och i en större livsmedelsaffär (typ ica Maxi) för att jag behövde en julklapp som inte kommer levereras i tid (annars har jag handlat i byns affär sen mars). Ingen trängsel alls och alla kunder visade hänsyn men personalen trängdes och ställde sig nära vid upprepade tillfällen.
Jag var på ICA i dag och det var på sätt och vis en del folk, men samtidigt inte någon direkt trängsel, man kunde hålla helt ok avstånd kände jag, man väntade in varandra, tog steg åt sidan, trängde sig inte förbi i samma utsträckning som många gånger förr.
Jag har märkt samma beteende som du hos personalen, men jag tror det kan komma sig av att de har behövt vara ganska burdusa förut, för att kunna komma förbi, kunna lägga upp varor osv. Stress och andra människors bristande respekt har gjort lite att de har behövt tränga sig lite. Tror jag.