Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur går det för dig?Också hört det. Vi får hålla tummarna!
Har haft väldigt ont i armen och nu under kvällen fått ganska typiska biverkningar som värk i kroppen, huvudvärk, trötthet och känner mig konstig i temperaturen. Dock ingen feber iaf.Hur går det för dig?
Det har gått 12 h drygt och hittills känner jag ingenting förutom att jag känner att jag är stucken i armen. Tidigare ggr så har jag varit rejält öm.Har haft väldigt ont i armen och nu under kvällen fått ganska typiska biverkningar som värk i kroppen, huvudvärk, trötthet och känner mig konstig i temperaturen. Dock ingen feber iaf.
Jag fick väldigt ont i armen även vid första dosen, redan sticken gjorde ont. Den här gången var det dock ännu värre, vet inte vad för känsligt område hon råkade sätta sprutan i för jag höll på att börja tjuta när jag satt där
Har du klarat dig skapligt?
Jag har inte märkt något av någon av de tre doserna förutom lite ömhet i armen.
Samma för mig!
Da är det klart (eller ngn liten formell sak är kvar), det blir vaccinationskrav fran 1 februari i Österrike med kontoller fran mitten av mars.
Lite ändringar fran lagförslaget. Det kommer gälla fran 18 ar (isf för 14) och det kommer inte att kontrolleras stort utan bara stickprovmässigt. Hur böterna kommer att se ut förstog jag inte helt men blir man kontrollerad och inte kan visa upp vaccinintyg har man 2 v pa sig att "skicka in" det annars far man 600€ böter, det kan man fa max 4 ggr/ar, tror jag.
Untantaget är gravida och vissa sjukdomar.
Var har vi sett detta förut ✡Det är så sjukt vilket Europa som håller på att växa fram...
Skönt!Det har gått 12 h drygt och hittills känner jag ingenting förutom att jag känner att jag är stucken i armen. Tidigare ggr så har jag varit rejält öm.
Men folk har vaknat med feber dagen efter så jag nojar lite fortfarande.
Det är så sjukt vilket Europa som håller på att växa fram...
Tänk att det kan vara så olika! Hopp att du piggar på dig snabbt!Skönt!
Jag har mått så sjukt dåligt under natten. Kraftig huvudvärk, ont i hela kroppen och frusit på ett sätt jag aldrig varit med om. Tofflor och extra filt hjälpte inte, låg och skakade ändå. Till slut gick jag upp och tog på mig det varmaste understället jag har, det hjälpte. Blev istället supervarm efter ett tag..
Fy fasen alltså.
Jag har ju inte haft så mkt biverkningar på de andra doserna så det kom väl ikapp nuTänk att det kan vara så olika! Hopp att du piggar på dig snabbt!
Om systemet kan man tycka olika saker, mest verkar det lite komplicerat. Men det handlar om en grupp människor som medvetet väljer att riskera att belasta sjukvården hårt när det finns gratis möjlighet att minska den risken mycket , tillgängligt för alla medborgare. Kanske extra skatteuttag eller böter först när man väl blir sjuk hade varit bättre metoder, men det blir också en gränsdragningsfråga. Finns fler sjukdomar som belastar vården hårt, där det finns gratis och enkla sätt att minska risken.
Jag tycker det är mycket konstigt att dra paralleller till nazisternassystematiska förföljelse av etniska folkgrupper (insinuerat av annat inlägg). Väldigt historielöst.
Tror du verkligen att folk gör just det valet? Jag har inte hört en enda motivera sin vägran att ta vaccin men något i närheten av vad du påstår. Några bryr sig inte utan struntar i vaccinet utan någon speciell anledning- de ligger väl närmst ditt påstående, en del litar inte på vaccinets säkerhet, en del har dålig erfarenhet (egen eller närstående) av biverkningar och en del är spruträdda.Om systemet kan man tycka olika saker, mest verkar det lite komplicerat. Men det handlar om en grupp människor som medvetet väljer att riskera att belasta sjukvården hårt när det finns gratis möjlighet att minska den risken mycket , tillgängligt för alla medborgare. Kanske extra skatteuttag eller böter först när man väl blir sjuk hade varit bättre metoder, men det blir också en gränsdragningsfråga. Finns fler sjukdomar som belastar vården hårt, där det finns gratis och enkla sätt att minska risken.
Jag tycker det är mycket konstigt att dra paralleller till nazisternas systematiska förföljelse av etniska folkgrupper (insinuerat av annat inlägg). Väldigt historielöst.