Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste nånstans att någon (kan ha varit nån läkare eller myndighetsperson eller liknande, minns inte var det var) ansåg att vi testar alldeles för få personer i Sverige just nu.
Jag tänker att jag hoppas att det fortfarande bara är personer med symptom som testas och om smittan just nu är väldigt låg är det ju färre personer med symptom och därmed färre testade. Jag vet inte riktigt hur man ska göra för att testa fler om de flesta är symptomfria, liksom?
Problemet är väl att vi är rätt många som är vaccinerade nu, och med andra ord rätt många som är potentiella symptomfria smittbärare. Sånt märks inte så länge vi inte börjar umgås som vanligt, men gör vi det så kommer det märkas på de som inte är vaccinerade och de som blir dåliga trots vaccinering.

Vi använder snabbtester två gånger i veckan på all personal för att kunna fånga upp smittan snabbare. Det rekommenderas att alla gör det här i Skottland, testkit kan man beställa kostnadsfrirtt online eller hämta ut på apoteket. Resultatet rapporterar man in via NHS hemsida, både negativt och positivt.
Tänkte just skriva det, att här har de ju sedan ett tag tillbaka uppmanat varenda kotte att testa sig två gånger i veckan oavsett vaccinstatus, yrke, ålder och övriga omständigheter. Det verkade överdrivet till en början, men jag kan absolut se poängen med det!

Här registreras nog inte resultat från snabbtester någonstans. De säljs fritt på apoteken och används då förmodligen mer för eget behov att veta, antar jag.

Studien de gjorde under Eurovision visade att det sätt Eurovision genomfördes på inte ledde till ökad smittspridning. Men de hade ju inte 70000 pers utan bara 3500 pers per show. Men där var man också tvungen att visa upp ett negativt covid-test osv.
Det är ju bland annat resultaten av de här fieldlab-evenemangen man använde som grund för att öppna upp som man gjorde i Holland och det går ju typ käpprätt åt skogen med antalet smittade så det bevisar ju liksom att det trots allt inte var mycket till forskning att luta sig mot..

Det är ju bland annat resultaten av de här fieldlab-evenemangen man använde som grund för att öppna upp som man gjorde i Holland och det går ju typ käpprätt åt skogen med antalet smittade så det bevisar ju liksom att det trots allt inte var mycket till forskning att luta sig mot..

Gissningsvis var öppningen mer fri än ESC-arrangemangets regler. Resultatet från den studien sa ju inte att det var fritt att öppna upp hur som helst. Bara att om man gör exakt så så funkar det. Det var dessutom ingen nattklubb eller ens ståplats i arenan. Och betydligt färre i publiken än arenan egentligen tar.

Gissningsvis var öppningen mer fri än ESC-arrangemangets regler. Resultatet från den studien sa ju inte att det var fritt att öppna upp hur som helst. Bara att om man gör exakt så så funkar det. Det var dessutom ingen nattklubb eller ens ståplats i arenan. Och betydligt färre i publiken än arenan egentligen tar.
Öppningen var baserad på samma principer som i Ahoy dvs att hålla 1.5m avstånd och visa negativt utgångstest.

Ni borde väl börja se effekten av F1 tävlingarna med fullsatta läktare även om de flesta besökarna där "spelade för lag Holland" so to speak.

När var formel 1 tävlingarna? Förstar inte riktigt vad du menar med "spelade för lag Holland", menar du att det var manga besökare fran Holland?

Talen stiger här men om orsaken är F1, Fotboll-Em, nattklubbar, privata fester, skippade avstand, resande är svart att veta.

Men jag tycker det känns lite obehaligt att se bilder fran proppfulla dansgolv men skrikande, sjungade, fulla människor. Känns lite tillbaka till mars 2020 när spridingen satte fart pa nattklubbarna i Ischgl. Bland aldersgruppen 20-30a (som är mest representerade pa nattklubbarna) är vaccinationsgraden lag, alltsa krävs det test men överallt (förutom i Wien) är hemmatests godkända, hemmatest som gar att fuska med väldigt lätt.

I min region finns just nu ett cluster med hemkommande efter en examensresa till Malta. Malta kräver vaccin eller test för inresa och har själva lag smittspridning men uppenbarligen hjälpte det inte för en smittspridning.

När var formel 1 tävlingarna? Förstar inte riktigt vad du menar med "spelade för lag Holland", menar du att det var manga besökare fran Holland?

Talen stiger här men om orsaken är F1, Fotboll-Em, nattklubbar, privata fester, skippade avstand, resande är svart att veta.

Men jag tycker det känns lite obehaligt att se bilder fran proppfulla dansgolv men skrikande, sjungade, fulla människor. Känns lite tillbaka till mars 2020 när spridingen satte fart pa nattklubbarna i Ischgl. Bland aldersgruppen 20-30a (som är mest representerade pa nattklubbarna) är vaccinationsgraden lag, alltsa krävs det test men överallt (förutom i Wien) är hemmatests godkända, hemmatest som gar att fuska med väldigt lätt.

I min region finns just nu ett cluster med hemkommande efter en examensresa till Malta. Malta kräver vaccin eller test för inresa och har själva lag smittspridning men uppenbarligen hjälpte det inte för en smittspridning.
Man körde tre F1-tävlingar i Österrike. Det var galet orange på läktarna med supporters för Max Verstappen och galet mycket folk på plats i största allmänhet.

Man körde tre F1-tävlingar i Österrike. Det var galet orange på läktarna med supporters för Max Verstappen och galet mycket folk på plats i största allmänhet.

Jo, det hörde jag om men minns inte när det var. Hollandsupportrar brukar synas :)
Här finns knappt ngr begränsningar alls vid evangemang (tror bara att det är max 70% av maxkapacitet som gäller och det försvinner snart ocksa).

Alltså, det där med ansvarsfördelning...
Hittade detta i Aftonbladets covid-chat:
Screenshot_20210715-090248_Aftonbladet.webp

Och sliter mitt hår...:banghead:
Det hjälper ju inte om fohm förespråkar hårda regler och restriktioner om folk ändå inte följer dem... Med lite eget ansvar hade de hållit sig kvar i Sverige och sluppit bli smittade...

Alltså, det där med ansvarsfördelning...
Hittade detta i Aftonbladets covid-chat:
Visa bifogad fil 73649

Och sliter mitt hår...:banghead:
Det hjälper ju inte om fohm förespråkar hårda regler och restriktioner om folk ändå inte följer dem... Med lite eget ansvar hade de hållit sig kvar i Sverige och sluppit bli smittade...
Eller så hade inte det hjälpt med tanke på hur jag tycker att många äldre helt släppte alla tankar på pandemin och restriktioner så fort andra sprutan var klar. Jag menar, det hade räckt att en i det där gänget hade blivit smittad så hade alla varit det på 3 dygn, även om de golfat eller campat ihop här i Sverige.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 784
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
31 939
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare