Idag är stora öppnaredagen i Österrike, efter 6 manader far resturanger, kultur, simhallar, amatörsport osv öppna igen.
Manga är glada men manga menar att det är ett "falsk öppnande" eftersom det krävs test, vaccinerad eller tillfrisknad för att fa tillgang till dessa saker. Att staten lägger sig i människors hälsostatus och att det är ett brott mot den dataskyddet (som är väldigt starkt här). Just det stör mig inte sa mkt men kan inte lata bli att tänka pa vad alla tests kostar och hur mkt skräp det blir.
Öppnandet tror jag inte kommer paverka infektionstalen sa mkt (som de lägsta sen mitten av september).
Folk träffas ända, jag vet i stort sätt ingen som har hallit sig till restiktionenerna senaste tiden, sa skillnaden blir bara att folk kan träffas under "ordnade" former vilket tom borde vara bättre.
Hur ser det ut runt omkring er, haller folk restriktioner eller har "alla" "tröttnat" i Sverige/andra länder ocksa?
Vi följer samma restriktioner sedan 1 april 2020. Inga lättnader. Men det är min bubbla. Det ordnas inga sammankomster, noll affärsresor, de flesta arbetar hemifrån som kan, avstånd överallt och köer in i butiker när det är mer folk som vill handla. Inga personliga fysiska möten med myndigheter och andra.