County Dressyrsadel

Sv: County Dressyrsadel

Okey! DEt är nog väldigt olika.

Trodde fit 4 var vidare, den såg inte såå smalt på min häst. Men visst var den smal.

Efter att ha sett fit 4 på din häst, så jo, den är visst så smal! Den låg ju katastrofalt... Har provat en fit 5, och den var mkt smalare än min dåvarande Globus i 34 och smalare än FB MW.

Jo jag vet att den låg dåligt (underdrift) och att den var smal men du har inte sätt sadeln de hade på hästen innan :s den var smal.

Kan man inte ha en häst som ligger iaf runt 100-110 grader de hade varit något enklare.

jag har ridit i en gammal county som jag tyckte var hemsk men jag tyckte jättemkt om en som var nästan sprillans ny. så det är nog en viss skillnad på ny och gammal!

Har också provat båda och håller med om att det är en väldigt skillnad. Personligen tycker jag dock mycket bättre om min gamla (som är rätt suverän faktiskt) än den nyare jag provade... Blev alltså ingen ny sådan, även om den passade hästen. Så letandet fortsätter...

Jo det är det nog. Den som jag red i är halvgammal men underbart skön.. Synd att de är så smala..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 519
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 682
Senast: hollypolly
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 360
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka