Couleur Rubin

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare md5krist
  • Startdatum Startdatum
M

md5krist

Vad tror ni om honom? Tycker att det är en väldigt trevlig individ själv, och han har ju en halvbror (Conterno Grande) som också är godkänd. Hans mamma är syster till Gio-Granne, som tävlat internationellt. Så mödernet verkar ju bra.

Vad tycker ni om stammen Cordalmé - Grannus då?

Han är ju född -96, så några avkommor bör väl ha hunnit visas på unghästtester. Någon som sett några resultat?

Kanske någon som tänkt betäcka med honom i år?

Sv: Couleur Rubin

Jag tycker att han är en fantastiskt fin hingst.. :love: har haft lite funderingar själv på att betäcka med honom. Nu ska jag iofs inte betäcka mitt sto förrän nästa år.. men kolla måste man ju göra! Har skickat efter en katalog där C.R är med, har även varit inne på hemsidan å kikat! Han är helt klart ett alternativ! Har inte sett några avkommor efter honom i Sverige, han har ju "betäckt" här sen 2003 så avkommorna är inte så gamla att de har visats!

Stammen tilltalar mig, han har förresten en helbror vid namn Couleur Rouge. Kika in på hemsidan www.pferdezucht-harli-seifert.com. Där kan man beställa en katalog och kolla på filmer på hingsten (och andra hingstar).

Conterno Grande är oxå en hingst som tilltalar mig. Mödernet verkar ju vara kanon med tanke på 3 godkända hingstar.. :)

Mycket bra hästar...Speciellt Gio Granno!Han står i en klass för sej självt...

Jag undrar vart Gio Granno tagit vägen...hittar honom inte längre på det stuteriet där han stod på innan?

Hej,
Couleur Rubin kommer från ett fantastikst fint möderne och är i grunden samma mödernelinje som bla D-Day. De verkar vara multitalanger då CR även rör sig bra och hingstarna Rubin Royal och BH Romanov även hoppar bra. De två sistnämnda är två gångarthingstar av förnämsta klass.
//Tess

myfairlady91 skrev:
Har inte sett några avkommor efter honom i Sverige, han har ju "betäckt" här sen 2003 så avkommorna är inte så gamla att de har visats!
QUOTE]

Couleur Rubin :love: kan vara intressant till mitt sto...Vem har varit spermaimportör innan? du skrev att han använts här sen 2003...

Tror det har varit samma importör hela tiden.
Kollade priset på honom i år, 1800 euro. Dessutom får han endast fryst till 5 ston i Sverige. Så det blir nog inte enkelt att få boka honom heller!

Elizabet

Ringde också och kollade. Det var tråkigt att det bara var fryst, det var ju inte riktigt vad vi tänkt oss tyvärr.

Har du prisuppgift på de andra hingstarna i spermaimportörens program också ?

Hälsningar Helen

Ett namn tack på importören...jag såg på någon sidan att han kostade 500 euro/dos, antar att 1800euro är priset i Sverige inkl. hingstlicens importkostnader m.m.??

Conterno Grande, tror det var 1500 euro.
Lordanos 1000 euro. Det var dessa jag frågade om. Tror att Lordanos gick på TAI, men är inte 100 på det.
Det är Göran Svensson som är importör på bla dessa. Han hade en annons i avelsextra.
Han samarbetar bla med Euro Hingste Saed i Danmark, på den sidan finns många! fina hingstar.
http://www.euro-hingste-saed.dk/index.htm

Ja, licensen är inbetald till det priset.

Hälsningar Elizabet

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 184
Senast: fridshem
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
J
Avel Hej! Jag går i funderingar kring angloarab och skulle behöva lite hjälp, eller ja ganska mycket egentligen. För det första så skulle...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: jjennnyy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka